AUTOTANK-KONSERNI SIIRTYI ASPON OMISTUKSEEN

Aspo Oyj:n tytäryhtiö Aspo Systems Oy on 15.1.2002 allekirjoit-tanut lopullisen sopimuksen Skandinaviassa toimivan huoltoasemien laite- ja kunnossapitopalvelujen toimittajan Autotankin koko osakekannan ostamisesta 18.10.2001 tehdyn esisopimuksen mukaisesti.

Autotank-kaupan arvo on noin 3,9 miljoonaa euroa. Kauppahinnasta noin 2/3 on liikearvoa. Kauppa rahoitetaan pääosin Aspo-konsernin kuluvan vuoden tulorahoituksella.

Autotank-konsernin arvioitu liikevaihto vuonna 2001 oli 20 miljoonaa euroa ja tulos voitollinen. Konsernin palveluksessa on 93 henkilöä.

Yrityskaupan myötä Aspo-konserniin kuuluvasta Aspo Systemsistä tuli huoltamoiden maksuautomaatiossa ja kunnossapitopalveluissa Itämeren alueen markkinajohtaja. Kaupasta tiedotettiin tarkemmin esisopimuksen allekirjoittamisen jälkeen 18.10.2001.

Aspo Systems -konserni kuuluu teollisuuden logistiikkapalveluihin keskittyvään Aspo-konserniin. Aspo palvelee energia-alan ja prosessiteollisuuden yrityksiä liiketoiminta-alueilla, jotka edellyttävät vahvaa erityisasiantuntemusta ja logistista osaamista. Aspon liikevaihto vuonna 2000 oli 107,5 milj. euroa, josta noin 13 % muodostui Aspo Systems -konsernin liikevaihdosta. Aspo Systems -konsernin liikevaihto vuonna 2000 oli 14,2 milj. euroa.

ASPO Oyj

Gustav Nyberg