Nokia toimittaa TETRA-verkon Kölner Verkehrs-Betriebe AG:lle Saksaan

Nokia toimittaa Kölner Verkehrs-Betriebe AG:lle digitaalisen matkapuhelinviestintään tarkoitetun TETRA (Terrestrial Trunked Radio System) -järjestelmän. Kölner Verkehrs-Betriebe AG on julkisen liikenteen alalla toimiva yritys Kölnissä Saksassa. Sopimus verkon toimittamisesta KVB:n ja Deutsche Telekomin välillä allekirjoitettiin joulukuussa 2001.

Deutsche Telekom on tilannut Nokialta TETRA-verkon laitteita, puhelimia ja tukipalveluita. TETRA-verkon toimitukset ovat valmiita vuoden 2002 kesäkuussa.

Sopimukseen kuuluvat TETRA-keskukset, tukiasemat, käyttöpaikat ja Nokia THR850 TETRA -puhelimet autosarjoineen. Lisäksi Nokia toimittaa verkon asennus-, käyttöönotto- ja projektin- hallintapalvelut sekä ylläpito- ja koulutuspalvelut.

Nokia on yksi maailman johtavista TETRA-verkkojen ja -päätelaitteiden toimittajista.

TETRA-verkko on turvallisuusviranomaisten ammattikäyttöön tarkoitettu digitaalinen radioverkko, joka tarjoaa viranomaisten viestiliikenteessään tarvitsemat erityisominaisuudet, mm. huippuluokan turvallisuus, nopeat ryhmäpuhelut, puheluiden priorisointi, hätäpuhelut sekä viesti- ja pakettidatapalvelut.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjä-ystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matka-puhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä

Lisätietoja antaa:

Viestintäosasto