METSO VAHVISTAA HUOLTOTOIMINTOJAAN BRASILIASSA

Metso Paper perustaa huoltoteknologiakeskuksen Brasiliaan. Alkuvuodesta 2003 avattava sellu- ja paperiteollisuutta palveleva keskus rakennetaan Metson yhteisiin toimitiloihin Sorocabaan, Sao Paulon osavaltioon. Käynnistyttyään huoltoteknologiakeskus tulee työllistämään 50 henkilöä.

Huoltoteknologiakeskukseen tulee tilat telahuollolle, varaosa-, testaustoiminnoille sekä asiakaskoulutukselle. Huoltopalvelujen lisäksi keskus mahdollistaa tuotantolinjojen uustoimitusten ja modernisointien paikallisen tuen Etelä-Amerikassa. Keskus on osa Metso Future Care -konseptia, jonka tavoitteena on asiakkaan prosessin kilpailukyvyn ylläpitäminen koko prosessin elinkaaren ajan.

Brasilian voimakkaasti kehittyvä infrastruktuuri tarjoaa vakaat kasvumahdollisuudet Metsolle. Maan sellu- ja paperiteollisuus on investoinut viime aikoina modernisoinnin lisäksi tuotantokapasiteetin kasvattamiseen. Metso Paperilta on tilattu Brasiliaan mm. sellun valmistuslinja, puunkäsittelyjärjestelmä ja Metso Automation on toimittanut lukuisia prosessiautomaatio- ja paperin laadunhallintajärjestelmiä. Brasilia on merkittävä markkinasellun toimittaja ja selluteollisuus on harkitsemassa lisäinvestointeja.

Metso työllistää Etelä-Amerikassa noin 2 000 henkilöä. Brasiliaan perustettava uusi huoltoteknologiakeskus on osa Metso Paper Servicen tuoteryhmää, joka työllistää 2800 henkilöä 43 huoltokeskuksessa ympäri maailmaa.
Metso-konserni on prosessiteollisuuden koneiden ja järjestelmien sekä huolto- ja asiantuntijapalvelujen maailmanlaajuinen toimittaja. Konsernin ydinliiketoimintoja ovat kuitu- ja paperiteknologia (Metso Paper), kiven ja mineraalien käsittely (Metso Minerals) sekä automaatio- ja säätöteknologia (Metso Automation). Vuonna 2001 Metso-konsernin liikevaihto oli 4,3 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 30 000. Metson osakkeet noteerataan Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.