PRS - 1 års kontrakt for Polyconcord i Mexico

Prosafe Offshore AS, et heleid datterselskap av Prosafe ASA, har mottatt en hensiktsmelding fra Ocean Oil Construction and Services Ltd. for levering av flotelltjenester til Pemex i Mexicogolfen.

Kontrakten har en fast varighet på ett år og har oppstart 27. mai 2002. Verdien av kontrakten, som vil bli utført av Polyconcord, er ca. USD 13,3 mill.

Kontrakten viser styrken i det meksikanske markedet, der myndighetene nylig har annonsert en oppgradering av budsjettene til Pemex for å sikre økt olje- og gassutvinning i årene som kommer. Prosafe vil fra og med mai måned ha fem av selskapets åtte rigger på kontrakt i Mexico, og legger til grunn at Mexico vil forbli ett av flere viktige markeder for selskapets rigger også på sikt.

Prosafe er verdens ledende eier og operatør av halvt-nedsenkbare servicerigger, den største aktøren innen plattformboring i Norge og en ledende eier og operatør av flytende produksjons- og lagringsfartøyer utenfor Nordsjøen. Prosafe omsatte for kr 2,4 milliarder i 2001 og sysselsetter om lag 1600 personer. Prosafe har operasjoner i Nordsjøen, Sørøst-Asia, India, Egypt, Vest-Afrika og Mexicogolfen. Hovedkontoret ligger i Stavanger. Prosafe er notert på Oslo Børs' hovedliste med ticker-kode PRS. Ytterligere informasjon om selskapet er tilgjengelig på www.prosafecorp.com.

Tananger, 17. april 2002