Nokia esitteli uuden IP30 -tietoturvalaitteiston etätyöntekijöille

Nokia julkisti tänään uusia tietoturvaratkaisuja etätyöntekijöille ja pienille etätoimistoille. Nokia IP30 Firewall ja IP30 Tele laajentavat Nokian Internet-turvavalikoimaa vastaamaan yhä useampien erilaisten asiakkaiden tarpeisiin.

Nokia IP30 yhdistää Check Point Software Technologiesin VPN-1/FireWall-1 -ohjelmiston SofaWare -versiot sekä Nokian laitteistoalustan. Nokia IP30 Firewall -sovellus sisältää palomuurin ja on ihanteellinen erillisille itsenäisille toimistoille joiden täytyy päästä kytkeytymään yrityksen verkon palveluihin, mutta jotka eivät välttämättä tarvitse VPN-yhteyttä. Nokia IP30 Tele puolestaan tarjoaa sekä palomuurin että virtuaalisen yksityisverkon (VPN) henkilöille, joiden täytyy päästä turvallisesti kytkeytymään yrityksen verkkoon vaikkapa kotoa käsin. Ratkaisu sopii myös pienille toimistoille.

Nokia IP30 tarjoaa edullisen ratkaisun, johon sisältyy ennakkoon asennettu ja lisensioitu Check Point -ohjelmisto Nokian alustalla. Lisensiointi ja käyttöönotto on tehty asiakkaalle yksinkertaiseksi. Yritykset ja palveluntarjoajat voivat käyttää Nokian tuotteita koko verkkoarkkitehtuurissaan, olipa yksittäinen toimipiste minkä kokoinen tahansa. Yritys voi myös yksilöidä verkkoturvaratkaisut vastaamaan verkkonsa eri osien tarpeita.

Nokia IP30 tukee DSL-, E1- ja T1 -nopeuksia palomuurille ja VPN:lle kilpailukykyiseen hintaan. Nokia IP30 sopii luotettavuutensa ja helpon asennettavuutensa ja ylläpidon vuoksi erityisesti pienille toimistoille, joilla ei aina ole erillisiä IT-resursseja käytettävissään.

Nokia IP30 tulee saataville kesäkuussa 2002.

Lisätietoja antaa:

Nokia Ventures Organization