Merkantildata og Telenor Mobil inngår samarbeidsavtale

- Vi har lenge ønsket å kunne tilby våre bedriftskunder helhetlige, trådløse løsninger. For å kunne utnytte vår mobilteknologi og våre løsninger på en optimal måte overfor bedriftsmarkedet, har vi ønsket oss en ekstern partner som kan integrere dette i øvrige datasystemer. Avtalen med Merkantildata gir oss disse mulighetene, og jeg har stor tro på de forretningsmessige mulighetene i denne avtalen. Vi vil nok komme til å se resultater av samarbeidet på kort sikt, men det er ikke minst de langsiktige perspektivene inn i 3G-verdenen som er spennende, sier administrerende direktør i Telenor Mobil, Ingvild Myhre.

- Vi har vært på jakt etter å gi bedriftskundene en reell frihet til å jobbe hvor som helst og når som helst. Vi har brukt mye tid på å finne en partner som gir oss mulighet til å utvikle og tilby slike løsninger i samarbeid med Merkantildata og vårt selskap Eterra Norge. Valget falt naturlig på Telenor Mobil både på grunn av den tekniske kvaliteten i selskapets nettverk, og ikke minst deres lange erfaring og høye kompetanse innen mobilteknologi. Telenor Mobil ligger helt i front internasjonalt på utviking av mobile løsninger, noe som gjør at vi kan lansere fullt ut mobile bedriftsløsninger på et tidlig stadium, sier konsernsjef i Merkantildata, Arne A. Jensen.

Avtalen betraktes av begge parter som en strategisk samarbeidsavtale. Selskapenes felles oppfatning av markedsutviklingen gir Merkantildata og Telenor Mobil store muligheter ved å tilby sine produkter i sammarbeid. Målsettingen er å formalisere et samarbeid med fokus på effektivitet og lønnsomhet ved at man markedsfører og selger hverandres produkter, tjenester og løsninger. Partene vil arbeide for forbedring av kundebehandling, produkt, tjenestetilbud, servicenivå og driftsrutiner for å oppnå konkurransefortrinn for kundene.

Den strategiske avtalen vil være utgangspunktet for en rekke ulike konkrete løsninger rettet mot bedriftsmarkedet i Norge.