Nokia lanseeraa uuden wireless LAN tukiaseman langattomaan lähi-verkkoon

Nokia on tänään julkaissut langattomaan lähiverkkoon uuden wireless LAN tukiaseman, joka sopii käytettäväksi lentokentillä, hotelleissa, konferenssikeskuksissa ja yritystiloissa. Nokia A036 WLAN tukiasema on operaattorille tyylikäs, helppokäyttöinen sekä teknologisesti ihanteellinen valinta julkisiin tiloihin.

Nokia A036 WLAN tukiaseman suunnittelussa on pidetty mielessä julkisten tilojen omistajien toiveet. Nokia A036 WLAN tukiasema on kevyt ja tyylikäs, se on rakenteeltaan hyvin vahva ja sen voi myös maalata ympäristöön sopivaksi.

Lisäksi WLAN tukiasema on helppo asentaa nopean asennusmekanismin sekä Ethernet tuen ansiosta, joka vähentää tarvittavien kaapelien lukumäärää. WLAN tukiasemassa on sisäänrakennetut antennit, mikä parantaa ulkonäköä ja lisää asennushelppoutta. Nokia A036 WLAN tukiasema voidaan asentaa puolessa ajassa aiemmasta - mikä merkitsee 25% säästöjä käyttöönottokustannuksissa.

Nokia A036 WLAN tukiasema on osa Nokian Operator WLAN ratkaisua ja se mahdollistaa korkeanopeuksisen langattoman yhteyden IP-pohjaisiin palveluihin kannettavan tietokoneen kautta. Nokian ratkaisu perustuu IEEE 802.11b standardiin, joka soveltuu nykyisiin WLAN kortteihin sekä ohjelmistopäivityksiin. Nokian A036 WLAN ratkaisu pystyy myös käsittelemään monia erilaisia käyttäjän tunnistautumistapoja.

Operaattorien on mahdollista kauko-ohjatusti hallita WLAN tukiasemia ja tehdä ohjelmisto-päivitykset, seurata järjestelmän hälytyksiä sekä tehdä konfigurointeja ja näin minimoida paikan päällä käynnit.

Tuote on valmis kaupallisiin toimituksiin kesäkuussa 2002 Nokian ja IBM:n myyntikanavien kautta.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjä-ystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matka-puhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks