Aandeelhouders Ahold stellen financiële jaarrekening en slotdividend vast

Zaandam, 7 mei 2002 - De jaarlijkse Algemene Vergadering van Aandeelhouders van Ahold in Den Haag werd vandaag bezocht door bijna 1000 aandeelhouders, een vertegenwoordiging van 406 miljoen gewone aandelen Ahold.

Jaarrekening, slotdividend en overige agendapunten vastgesteld
De aandeelhouders stelden de jaarrekening en het slotdividend over 2001 vast. Het slotdividend van Euro 0,51 (2000: Euro 0,45) per gewoon aandeel van nominaal Euro 0,25 kan naar keuze worden opgenomen in contanten of in de vorm van een uitkering van 2% in gewone aandelen ten laste van de agioreserve. Dit dividend zal betaalbaar gesteld worden per 17 mei 2002. Het volledig dividend over 2001, inclusief het in september 2001 uitgekeerde interim-dividend van Euro 0,22 (2000 Euro 0,18), bedraagt Euro 0,73 per gewoon aandeel (2000: Euro 0,63).

Alle overige agendapunten, waaronder de toetreding van voormalig Voorzitter van de Raad van Bestuur van Heineken N.V. Karel Vuursteen tot de Raad van Commissarissen, werden vastgesteld.

Dividend & Vuursteen