Nokia ja HP tarjoavat yhdessä laadunhallintaratkaisun operaattoreille ja mobiilipalvelujen tuottajille

Nokia ja Hewlett-Packard Company ilmoittivat tänään yhteistyöstään palvelujen laadunhallinta-ratkaisussa, joka on tarkoitettu mobiilipalvelujen tuottajille.

Ratkaisu yhdistää Nokian ja HP:n teknologioiden sekä ohjelmisto- ja konsultointipalvelujen vahvuudet. Palveluihin kuuluvat Nokia NetAct(TM) -verkonhallintaratkaisu sekä HP:n Integrated Services Management (ISM) -ratkaisu, joka perustuu HP:n OpenView -palveluiden hallintatyökaluun.

Nokian ja HP:n laadunhallintaratkaisun ansiosta operaattorit saavat kustannussäästöjä ääni- ja datapalveluissa. Ratkaisu parantaa palvelun laatua ja lisää asiakastyytyväisyyttä.

Nokian ja HP:n kokonaisvaltainen ratkaisu on tärkeä operaattorien siirtyessä 2G-verkoista 3G-järjestelmiin. Ratkaisu mahdollistaa nopean siirtymisen edistyksellisten ääni- ja datapalvelujen hallintaan.

Nokia NetAct(TM) -ratkaisu ja HP OpenView -tuotteet mahdollistavat verkon ja palveluiden seurannan, hallinnan ja raportoinnin. Tuloksena on kyky ylläpitää kaikkia tasoja verkko-, systeemi-, sovellus-, palvelu- ja Internet -toiminnoissa. Operaattoreille voidaan toimittaa standardiratkaisu oletusarvon mukaan ja palveluita voidaan räätälöidä operaattorien tarpeen mukaan.

Suomalainen mobiilioperaattori Radiolinja on perustanut tietotekniikka- ja tietoliikennetoiminta- yksikön Radiolinja Aavan, joka tekee yhteistyötä HP:n ja Nokian kanssa.

"Olemme alusta lähtien olleet vahvasti mukana kehittämässä työkaluja ja toimintaprosesseja, jotka tukevat integroituja tele- ja tietojärjestelmäpalveluja. Olemme iloisia, että johtavat IT- ja tietoliikenneyritykset toimittavat yhteistyössä ratkaisun, joka tukee näkemystämme", sanoo toimitusjohtaja Jarmo Jätyri Radiolinja Aavasta.

Nokia ja HP esittelevät kehittämäänsä ratkaisua TeleManagement World -tapahtumassa Nizzassa Ranskassa 13-16 toukokuuta 2002.

Hewlett-Packard Company on maailmanlaajuinen ohjelmistoratkaisuja- ja palveluita tarjoava yritys. Vuonna 2001 sen liikevaihto oli 45,2 miljardia US dollaria.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjäystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matkapuhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks