Pasubio Tecnologia valitsi Nokian IP-verkkoturvaratkaisuja

Italialainen Pasubio Tecnologia on ottanut käyttöönsä Nokian IP-verkkoturvatuotteita, joissa on mukana Check Point Software Technologiesin VPN-1(R)-FireWall-1(R) -ohjelmisto. Yritys tarjoaa web-palveluja kahdellekymmenelle kunnalle Pohjois-Italiassa. Palveluvalikoimaan kuuluvat mm. julkinen portaali sekä paikallisten kuntien Intranet -verkko.

Pasubio Tecnologia on Vicenzan provinssin paikallisviranomaisten tarpeisiin perustettu yritys, joka tarjoaa tietotekniikkapalveluja julkishallinnolle ja samalla varmistaa että tietoturvasäädökset otetaan huomioon. Yrityksen portaali Altovicentino.net mahdollistaa tiedonkulun kaupallisten ja yksityisten tahojen sekä hallituselinten kesken. Se tarjoaa turvallisen ja luotettavan verkon kautta myös tietopalveluja paikallisille yhteisöille ja Intranet -palvelun kahdellekymmenelle kunnalle.

Pasubio Tecnologian tietoturvalle asettamiin vaatimuksiin kuuluu tarve kontrolloida yksittäisten henkilöiden pääsyä palveluihin. Tarvittiin myös varajärjestelmä sekä mahdollisuus palauttaa tiedot tarvittaessa kohtuulliseen hintaan. Yritys valitsi myös täyden valikoiman verkonhallintatyökaluja sekä palomuuri- ja hyökkäyksenestoratkaisuja. Pasubio Tecnologian hankkima ratkaisu koostui Nokia IP-verkkoturva-alustoista joissa on mukana Check Pointin VPN-1(R)-FireWall-1(R) -ohjelmisto.

Pasubio Tecnologia tarjoaa tietotekniikkaratkaisuja lähialueensa kaupungeille ja kylille Pohjois-Italiassa. Yrityksessä on mukana kolmetoista paikallisviranomaista Altovicentinon alueelta. Pasubio Tecnologia tarjoaa paikalliselle julkishallinnolle tietotekniikka-alan palveluja sekä web-ratkaisuja ja niihin liittyviä palveluja, kuten suurten tietokantojen hallinnointia. Palveluja tarjotaan myös alueen yrityksille ja organisaatioille.

Nokia Internet Communications toimittaa yrityksille ja palveluntarjoajille erilaisia tietoverkkoratkaisuja. Tuotevalikoimaan kuuluvat muun muassa IP-verkkoturvaratkaisut, virtuaaliset yksityisverkkotuotteet (VPN), sekä Internet-liikenteen ja -sisällön hallintaratkaisut. www.nokia.com/securenetworksolutions

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjäystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matkapuhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja antaa:

Nokia Ventures Organization