Atomicin laskettelukenkätoiminta siirtyy Altenmarktiin

Talviurheiluvälineitä valmistava Atomic siirtää laskettelukenkien tuotekehityksen ja osan tuotannosta Altenmarktin tehtaalleen Itävallassa. Köflachissa Itävallassa sijaitseva tehdaskiinteistö on myyty Lear Corporation Austria GmbH:lle. Amer-yhtymä Oyj:n tytäryhtiö Atomic on yksi maailman johtavista talviurheiluvälinevalmistajista.

Myyntiehtojen mukaisesti kiinteistön kauppahinta on luottamuksellinen. Kaupalla ei ole vaikutusta Amer-yhtymän tulokseen.

"Altenmarktiin siirtyvät laskettelukenkien tuotekehitys sekä kenkien muovikuorien valmistus. Tehostamme näin Atomicin toimintaa ja pystymme jatkossa hyödyntämään entistäkin paremmin Altenmarktin uutta tutkimus- ja tuotekehityskeskusta myös talviurheilujalkineiden kehittämisessä", kertoo Amer-yhtymän talousjohtaja Pekka Paalanne.

"Meille on erittäin tärkeää, että tutkimus, kehitys ja tuotannon suunnittelu työskentelevät yhdessä. Kun olemme nopeita tuotekehityksessä, voimme reagoida nopeasti markkinoiden trendeihin", toteaa Atomicin toimitusjohtaja Michael Schineis. Laskettelukenkien kokoonpano tapahtuu jatkossa alihankintana.

Atomicin (www.atomicsnow.com) markkinaosuus maailman laskettelusuksien myynnistä oli vuonna 2001 18 %.