Maersk Data valitsi Nokian tietoturvaratkaisut

Maersk Data on ottanut käyttöön yhteensä sata Nokian IP-verkkoturvalaitetta suojatakseen maailmanlaajuisen verkkonsa ja auttaakseen asiakkaitansa menestymään kansainvälisillä markkinoilla. Tanskalainen Maersk Data on yksi maailman suurimmista IT-palveluntarjoajista, ja omistaa laajan valikoiman sekä Internet-alan että perinteisempiä yrityksiä. Yhtymän Internet-yritykset tarjoavat mm. Internet-portaalien kehitystä ja ylläpitoa tai Internet-markkinointipalveluja. Maersk Datan verkko on yksi maailman suurimmista yksityisessä omistuksessa olevista verkoista.

Maersk Datan yhteistyö Nokian kanssa alkoi Nokia IP300 -tuotesarjan testauksella. Onnistuneen testausjakson jälkeen yritys hankki käyttöönsä myös Nokia IP650 -laitteistoja suurten tietomäärien siirtoon sekä Nokia IP100 -sarjan tuotteita pienempiä tietomääriä varten.

Nokia IP-verkkoturvatuotteisiin on yhdistetty Check Point Software Technologiesin VPN-1®/FireWall-1® -ohjelmisto. Nokian tietoturvatuotteet ovat helposti asennettavissa ja koko Nokian IP-verkkoturvatuotevalikoima kuuluu Nokian "First Call - Final Resolution" -huolto- ja tukipalvelun piiriin.

Maersk Data tarjoaa IT-palveluja nykyaikaisille yrityksille. Palvelutarjontaan kuuluvat mm. keskitetyt ja hajautetut järjestelmät, viestintä, kehitys ja ylläpitö. Maersk Datan pääkonttorin on Tanskassa, ja liikevaihto on noin 3 miljardia Tanskan kruunua.

Nokia Internet Communications toimittaa yrityksille ja palveluntarjoajille erilaisia tietoverkkoratkaisuja. Tuotevalikoimaan kuuluvat muun muassa IP-verkkoturvaratkaisut, virtuaaliset yksityisverkkotuotteet (VPN), sekä Internet-liikenteen ja -sisällön hallintaratkaisut. www.nokia.com/securenetworksolutions

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjäystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matkapuhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja antaa:

Nokia Ventures Organization