METSO AIKOO SULKEA KULJETINHIHNATEHTAANSA HAMPURISSA

Metso Minerals, Metso-konsernin kiven ja mineraalien käsittelyn liiketoiminta-alue, tehostaa tuotantoaan ja aikoo sulkea kuljetinhihnatehtaan Hampurissa syyskuussa 2002. Tehdas työllistää 95 henkilöä ja sen liikevaihto vuonna 2001 oli noin 11 miljoonaa euroa.

Sulkeminen ei vaikuta Metso Mineralsin asiakaspalveluun. Asiakkaille toimitetaan vastaavia tuotteita Metso Mineralsin yksiköistä Suomesta, Norjasta, Saksasta ja Belgiasta. Päätöksen taustalla on ylimääräisen valmistuskapasiteetin purku ja tappiollisen yksikön eliminointi.

Kuljetinhihnatehdas siirtyi Metso Mineralsin omistukseen Svedala Industri AB:n oston myötä syyskuussa 2001 ja toimi viimeksi nimellä Svedala Scholtz Transportbandtechnik GmbH.

Metso-konserni on prosessiteollisuuden koneiden ja järjestelmien sekä huolto- ja asiantuntijapalvelujen maailmanlaajuinen toimittaja. Konsernin ydinliiketoimintoja ovat kuitu- ja paperiteknologia (Metso Paper), kiven ja mineraalien käsittely (Metso Minerals) sekä automaatio- ja säätöteknologia (Metso Automation). Vuonna 2001 Metso-konsernin liikevaihto oli 4,3 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 30 000. Metson osakkeet noteerataan Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.