Kalle Palander ja Sami Uotila Atomicin kilpatalliin

Suomalaiset alppihiihtäjät Kalle Palander, Sami Uotila, Jouni Kaitala, Riitta Pitkänen, Anu Pesonen ja Petri Härkönen ovat liittyneet Atomicin kilpatalliin ja ryhtyvät käyttämään Atomicin välineitä. Sopimus on kaksivuotinen. Lisäksi Amer Sports Suomi Oy on valinnut Suomesta joukon lupaavia nuoria alppihiihtäjiä, joita yhtiö ryhtyy tukemaan.

"Suomalaiset alppihiihtäjät ja erityisesti nämä laskijat ovat maailman parhaimmistoa. Atomicin tavoitteena on menestyvä, kansainvälinen kilpatalli, ja olemme iloisia saadessamme tasokkaan suomalaisjoukon mukaan talliimme", toteaa Atomicin tuotekehityksestä ja tuotannosta vastaava Rupert Huber. Maailmancupin pisteiden mukaan Kalle Palander on tulevana kautena Atomicin ykköslaskija pujottelussa ja Sami Uotila on suurpujottelun pistetilastossa viidentenä Atomicin laskijoista.

"Testasimme useita merkkejä, ja Atomic oli nopein. Atomicin suomalainen tausta oli tietenkin merkittävä, sillä jos teemme tulosta suomalaisilla suksilla, se nostaa tulosten arvoa entisestään", kertoo Kalle Palander.

Tehtyjen henkilösopimusten lisäksi Amer Sports Suomi Oy ryhtyy tukemaan nuoria suomalaisia alppihiihtäjiä tarjoamalla heidän käyttöönsä Atomicin välineet. Ryhmään kuuluvat Jouni Pellinen, Rasmus Laine ja Tii-Maria Romar.

Alppihiihdon lajijohtaja Janne Leskinen Suomen hiihtoliitosta on tyytyväinen tehtyihin yhteistyösopimuksiin: "Sopimus kansainvälisesti merkittävän välinevalmistajan kanssa osoittaa, että suomalainen alppihiihto on päässyt samalle tasolle perinteisten alppihiihtomaiden kanssa."

Amer-yhtymä Oyj:n tytäryhtiö Atomic on yksi maailman johtavista talviurheiluvälinevalmistajista. Laskettelukaudella 2001-2002 Atomicin kilpatallin urheilijat voittivat maailmancupin miesten kokonaiskilpailun. Lisäksi Atomic Freeride Team voitti X-Games-kisat. Talviolympialaisissa Atomicin urheilijat voittivat 8 mitalia alppilajeissa ja 14 mitaleita pohjoismaisissa lajeissa.