TIM valitsi Nokian multimediaviestiratkaisun

Nokia toimittaa multimediaviestiratkaisun italialaiselle TIM:lle. Ratkaisun avulla matkapuhelimista voi lähettää ja niihin voi vastaanottaa tekstiä, kuvaa ja ääntä yhdisteleviä viestejä.

Toimitukseen sisältyy Nokian Multimedia Messaging Center (MMSC) -keskus, Nokian terminaaliyhdyskäytävät puhelimille, joissa ei ole multimediaviestiominaisuutta, sekä järjestelmä- ja palveluintegrointi MMS-palveluiden kaupallista käyttöönottoa varten.

Terminaaliyhdyskäytävän ansiosta Nokian MMS-ratkaisu mahdollistaa viestien lähettämisen MMS-puhelimesta paitsi toiseen MMS-puhelimeen, myös GSM-puhelimeen sekä sähköpostiosoitteeseen. GSM-puhelimen käyttäjät saavat tekstiviestin, joka ohjaa heidät lukemaan multimediaviestinsä TIMin www-sivuilta. Kahden henkilön välisten MMS-viestien lisäksi Nokian terminaaliyhdyskäytävä mahdollistaa laajan valikoiman erilaisia henkilökohtaisia ja sovelluspalveluita, tarjoten näin rajattomat mahdollisuudet houkuttelevien ja tuottavien multimediapalveluiden lanseeraamiselle.

Nokialla on laaja kokemus multimediaviestiratkaisuissa. Nokia on testannut kaupallisia ratkaisuja vuoden 2001 kolmannesta neljänneksestä lähtien ja toimittanut MMS-ratkaisuja asiakkailleen joulukuusta 2001 lähtien.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjäystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matkapuhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja antaa:
Nokia Networks