Telefónica Móviles on valinnut Nokian multimediaviestiratkaisun

Globaali operaattori Telefónica Móviles on valinnut Nokian multimediaviestiratkaisun käyttöön koko Telefónica Móviles ryhmälle. MMS-ratkaisu otetaan ensimmäiseksi käyttöön Espanjassa ja Saksassa tämän vuoden toisella puoliskolla, ja myöhemmin muissa Telefónica Móvilesin operoimissa maissa.

Nokian multimediaratkaisun avulla matkapuhelinasiakkaat voivat lähettää viestejä, joissa yhdistyvät teksti, kuvat, grafiikka ja ääni, toiseen multimediapuhelimeen tai sähköpostiin sekä myös sellaisiin puhelimiin, joissa ei ole multimediaviestiominaisuutta.

Nokia toimittaa MMS-ratkaisun, johon kuuluvat MMSC-multimediaviestikeskukset, Nokian terminaaliyhdyskäytävä ja terminaalipalvelin, Nokia Artuse WAP-yhdyskäytävä ja muita yhdyskäytävätuotteita.

Nokian terminaaliyhdyskäytävä mahdollistaa multimediaviestien vastaanottamisen sellaisiin puhelimiin, joissa ei ole multimediaviestiominaisuutta. Vastaanottajat saavat tekstiviestin, joka ohjaa heidät Internetiin, jossa voivat lukea MMS-viestin.

Lisäksi Nokia toimittaa Telefónica Móvilesille MMS asennus- ja integrointipalveluita sekä Nokia KeyCare TM-ylläpitopaketin.

"Telefónica Móviles on sitoutunut ylläpitämään johtavaa asemaansa innovatiivisessa teknologiassa. MMS-palveluilla voimme tuoda asiakkaamme lähemmäksi seuraavan sukupolven tuotteita ja palveluita", sanoo johtaja Ignacio CamareroTelefónica Móvilesilta.

Nokialla on alan laajin ja pitkin kokemus multimediaviestiratkaisusta. Nokia on pilotoinut kaupallisia ratkaisuja vuoden 2001 kolmannesta vuosineljänneksestä lähtien ja on toimittanut MMS-ratkaisuja asiakkailleen joulukuusta 2001 lähtien. Nokian muita saavutuksia ovat maailman ensimmäinen kansainvälinen MMS-verkkovierailu helmikuussa 2002.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjä-ystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matka-puhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks