Net Insight stärker ledningen med ny finansdirektör

– Vi är mycket nöjda över att ha rekryterat Fredrik Trägårdh som finansdirektör. Fredrik är mycket kompetent och har den erfarenhet av internationella affärer som vi behöver för vår internationella expansion i Europa och USA, säger Tomas Duffy, VD Net Insight.

Fredrik Trägårdh, 46 år, har en gedigen bakgrund inom internationell finansiering och ekonomistyrning. Närmast kommer han från en position som Senior Vice President and Head of Group Finance på tyska DaimlerChrysler Rail Systems, där han varit med om att bygga upp bolagets finansavdelning. Inom ramen för det uppdraget har Fredrik haft huvudansvar för områdena Financial Controlling, Corporate Finance och Equipment&Project Financing samt Treasury för hela koncernen med 40 dotterbolag i 20 länder.

Fredrik Trägårdh var dessförinnan Executive Vice President Structured Finance för ABB Financial Services i Zürich. Förutom ett antal ledande positioner inom ABB Financial Services har Fredrik också bankerfarenhet från Nordbanken där han arbetat med kreditanalys och internationell kreditgivning.

– Net Insight befinner sig i en mycket spännande fas där mina tidigare erfarenheter kommer att göra nytta. Det känns som om den mest kritiska tiden i företagets utveckling är passerad och jag ser fram emot att få vara med nu när bolaget får sitt kommersiella genombrott, säger Fredrik Trägårdh

För ytterligare information, kontakta:
Tomas Duffy, VD, Net Insight AB.
Tfn: 08-685 04 00, e-post: tomas.duffy@netinsight.net