Jaakko Pöyry Groupille esikaupunkiradan investointitutkimus Meksikossa

Electrowatt Infra Latin America, joka kuuluu Jaakko Pöyry Groupin Infrastruktuuri & ympäristö –liiketoimintaryhmään, on saanut tehtäväksi suorittaa investointitutkimuksen Meksikon osavaltioon, Meksikoon suunnitellusta rautatiestä. Suunniteltu 12 km:n pituinen esikaupunkirata, jonka varrelle tulisi 11 asemaa, yhdistyisi Meksiko Cityn metrojärjestelmään. Meksikon osavaltion toimeksiannon arvo on 0,5 miljoonaa euroa.

Tutkimus käsittää suunnitelmaluonnosten laatimisen radan linjauksesta, rakennustöistä ja sähkömekaanisesta laitteistosta. Työ kattaa myös kysyntäselvityksen ja analyysin radan teknisestä ja taloudellisesta toteuttamiskelpoisuudesta. Tilattu työ valmistuu tämän vuoden syksyllä.

Electrowatt Infra Latin America on toteuttanut useita merkittäviä liikenneprojekteja. Projekteja on toteutettu Argentiinassa, Brasiliassa, Chilessä, Kolumbiassa, Meksikossa, Perussa ja Venezuelassa. Nyt saatu toimeksianto on merkittävä askel yrityksen aseman vahvistamiseksi Meksikon tärkeillä ja nopeasti kasvavilla raideliikennemarkkinoilla.

Infrastruktuuri & ympäristö –liiketoimintaryhmä käyttää liikenimeä Jaakko Pöyry Infra. Sen liikevaihto v. 2001 oli 108 miljoonaa euroa. Liiketoimintaryhmällä on toimistoja 12 maassa ja se työllistää 1200 asiantuntijaa maailmanlaajuisesti.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Satu Lyytinen