Net Insights nyemission säkerställd till 66 procent genom tecknings- och garantiförbindelser

Aktieinnehavare i Net Insight med sammanlagt cirka 30 procent av kapitalet har ställt sig positiva till förestående nyemission och avser att teckna sin andel i nyemissionen.

Ett konsortium arrangerat av Bankaktiebolaget JP Nordiska och ABG Sundal Collier garanterar ytterligare teckning om cirka 36 procent. Konsortiet utgörs av Arctic Hedge Fund, Bank Hofmann, Bankaktiebolaget JP Nordiska, Purpose AB, Tomas Torlöf med bolag, Lars Egnell och Lage Jonason.

Totalt är därmed 66 procent motsvarande cirka 73 MSEK av emissionsbeloppet säkerställt.

Styrelseordförande Lars Berg säger i en kommentar:

– Det är ett styrkebesked att vi i rådande marknadsläge kunnat säkerställa en så stor del av emissionen. Vi noterar med tillfredsställelse att garantikonsortiet kommit på plats och att därutöver aktieägare med en betydande del av kapitalet ställt sig positiva till emissionen. Självfallet underlättar detta våra kund- och partnerdiskussioner.

Teckningstiden för emissionen löper under tiden 14-28 juni, 2002.

Bankaktiebolaget JP Nordiska och ABG Sundal Collier är rådgivare till Net Insight i den föreliggande emissionen.

För ytterligare information kontakta:
Lars Berg, Styrelsordförande, Net Insight AB.
Tel. 08-685 04 00, e-post: lars.berg@netinsight.net