Brødrene Hartmann A/S ansætter ny direktør i Sydamerika

Brødrene Hartmann A/S har med virkning fra den 5. august 2002 ansat Fernando Silveira Filho, 47, som ny områdedirektør med ansvar for koncernens aktiviteter i Sydamerika og med kontor på fabrikken i Sorocaba i Brasilien. Den nye direktør vil herefter sammen med koncernens mangeårige sydamerikanske økonomidirektør, Jørn Kristiansen, udgøre den daglige ledelse.

Fernando Silveira Filho er uddannet MBA i Sao Paulo, Brasilien og har de seneste 5 år været direktør for den amerikanske emballagekoncern MeadWestvaco Co.'s brasilianske datterselskab, Mead Embalagens Ltda., med det overordnede ansvar for denne koncerns aktiviteter i
Brasilien, Paraguay og Bolivia. Inden da var han i en 10-årig periode ansat i den amerikanske aluminiumskoncern, Alcoa, senest som områdedirektør for koncernens emballageaktiviteter i Sydamerika.

Ansættelsen af Fernando Silveira Filho skal ses som en styrkelse af koncernens aktiviteter i Sydamerika. Indtjeningen har gennem længere tid ikke været tilfredsstillende og har særligt det sidste år været under meget stærkt pres.

Fernando Silveira Filho afløser den hidtidige områdedirektør Per E.L. Olsen, der samtidig fratræder sin stilling. Per E.L. Olsen har været leder af Brødrene Hartmann A/S' aktiviteter i
Sydamerika, siden koncernen overtog den brasilianske
virksomhed i 1997.

BRØDRENE HARTMANN A/S