Nokialta uusia tietoturvalaitteistoja pienille ja keskisuurille yrityksille

Nokia julkisti tänään kaksi uutta tietoturvalaitteistoa Internet-turvasovellusvalikoimaansa. Nokia IP350 ja Nokia IP380 tarjoavat pienille ja keskisuurille yrityksille edistyksellisen virtuaalisen yksityisverkon (VPN), palomuurin sekä hyökkäykseneston. Laitteistot ovat helppokäyttöisiä ja niiden hallinnointi ja huoltaminen on myös entistä helpompaa.

Nokia IP350 ja Nokia IP380 -laitteistot on kehitetty yhdessä Nokian yhteistyökumppaneiden kanssa. Laitteisiin integroidaan valmiiksi Check Point Software Technologiesin VPN-1â/FireWall-1â Next Generationä -palomuuriratkaisu. Internet Security Systemsin RealSecure® -ohjelmiston kanssa Nokia IP350 ja Nokia IP380 -laitteistot toimivat myös tehokkaana hyökkäyksenestolaitteistona.

Nokian IP300 -tuotesarjassa yhdistyvät aikaisempien Nokian alustojen parhaat puolet. Kilpailevien tietoturvatuotteiden keskittyessä tietoturvavaatimusten yksittäisten ongelmien ratkaisuun Nokia IP350 ja IP380 -laitteet tarjoavat nopean ja luotettavan kokonaisratkaisun, joka on myös helppo hallita ja laajentaa yrityksen tarpeiden mukaan.

Molemmissa nyt julkistetuissa laitteissa on neljä integroitua Ethernet-porttia sekä valmiiksi asennettuna IPSO-käyttöjärjestelmä, VLAN (virtual LAN) -ominaisuus ja tuki verkon ylläpitoa ja valvontaa helpottavalle Nokia Horizon Manager 1.2. -hallintatyökalulle.

Nokia IP350 ja Nokia IP380 ovat Suomessa saatavilla elokuusta 2002 lähtien.

Nokia Internet Communications toimittaa yrityksille ja palveluntarjoajille erilaisia tietoverkkoratkaisuja. Tuotevalikoimaan kuuluvat muun muassa IP-verkkoturvaratkaisut, virtuaaliset yksityisverkkotuotteet (VPN), sekä Internet-liikenteen ja -sisällön hallintaratkaisut. www.nokia.com/securenetworksolutions

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjäystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matkapuhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja antaa:

Nokia Ventures Organization