Nokia toimittaa kolmannen sukupolven matkapuhelinverkon Taiwan Cellular Corporationille Taiwaniin

Nokia ja Taiwan Cellular Corporation (TCC) ovat allekirjoittaneet sopimuksen kolmannen sukupolven matkapuhelinverkon toimittamisesta TCC:lle. Sopimus antaa lisäpontta Nokian tavoitteelle saada 35% markkinaosuus WCDMA-markkinoista.

Toimitukset alkavat ensi vuoden ensimmäisellä vuosineljänneksellä. Nokia toimittaa sekä 3G-runkoverkko- että radioverkkoteknologiaa TCC:n maanlaajuiseen WCDMA-verkkoon.

Nokian WCDMA 3G-ratkaisu tuo TCC:n lähes 8 miljoonalle tilaajalle mahdollisuuden käyttää edistyksellisiä multimediapalveluita, esimerkiksi multimediaviestejä, viihdepalveluita, paikannuspalveluita, yrityspalveluita sekä langattomia maksupalveluita.

Nokian ja TCC:n yhteistyö alkoi vuoden 2001 alussa, jolloin Nokia toimitti TCC:lle GPRS-ratkaisun.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjä-ystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matka-puhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja antavat:

Nokia Networks