SOLOTOP ULKOISTAA VAAKATUOTANTONSA INCAPILLE

Lehdistötiedote 11.2.2003

Solotop Oy ja Incap Oyj ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen, jolla Solotopin koko vaakatuotanto siirtyy Incapin Helsingin yksikön hoidettavaksi. Sopimus kattaa mm. vähittäiskaupan ja terveydenhuollon vaakojen valmistuksen, kokoonpanon ja testauksen.

Tuotannon siirtäminen alkaa välittömästi ja tavoitteena on toimittaa ensimmäiset vaa'at Incapin tehtaalta huhtikuussa. Solotopin vaakatuotannon henkilökunnalle tarjotaan mahdollisuutta siirtyä Incapin palvelukseen.

Incap pyrkii tarjoamaan laajoja toimituskokonaisuuksia, jotka sisältävät sekä elektroniikan että mekaniikan valmistusta ja kokoonpanoa. "Sopimus Solotopin kanssa on kokonaisuuksiin painottuvan strategiamme mukainen. Tuotteet sopivat erittäin hyvin tuotantorakenteeseemme ja niiden tuoma lisävolyymi vaikuttaa positiivisesti kannattavuuteen. Solotopin vaaoilla on vakiintunut markkina-asema ja uskomme niiden kysynnän kasvavan tulevaisuudessa edelleen", toteaa Incap-konsernin toimitusjohtaja Seppo Ropponen.

Solotop Oy:n toimitusjohtajan Timo Tammiston mukaan päätöstä ulkoistamisesta harkittiin huolellisesti. "Tuotannon ulkoistamisella turvataan tehokas ja ajanmukainen valmistustoiminta sekä nopea reagointi kysynnän kasvuun. Incapin kokemus ja referenssit tunnettujen laatutuotteiden valmistuksesta olivat vakuuttavia. Erityisesti sairaalavaakojen kohdalla on tärkeää, että tuotannon laadunvarmistusjärjestelmät vastaavat EU-direktiivien vaatimuksia, ja tästäkin syystä Incapin valinta yhteistyökumppaniksi oli helppoa. Keskustelut sujuivat mutkattomasti ja tarvittavat päätökset syntyivät heillä ripeästi." Timo Tammisto kertoo Solotopin keskittyvän nyt täysipainoisesti tuotekehitykseen ja markkinointiin.

SOLOTOP OY             INCAP OYJ

Timo Tammisto              Seppo Ropponen
toimitusjohtaja                toimitusjohtaja

Solotop Oy perustettiin vuonna 1996 jatkamaan Instru Vaaka Oy:n liiketoimintaa. Yhtiö markkinoi elintarviketeollisuuden ja kaupan laitteita ja tarvikkeita sekä tarjoaa niihin liittyvää huoltopalvelua. Omien tuotemerkkien lisäksi yhtiöllä on useiden kansainvälisesti tunnettujen tuotteiden edustuksia. Yhtiön markkinaosuus kotimaan kaupan vaaoissa on lähes 50 % ja vaakoja viedään yli 20 maahan. Solotopin liikevaihto vuonna 2001 oli 6 milj. euroa ja yhtiön palveluksessa on 40 henkilöä. Lisätietoja yrityksestä ja sen tuotteista löytyy osoitteesta www.solotop.fi.

Incap Oyj tarjoaa elektroniikka- ja sähköteollisuuden johtaville laitetoimittajille joustavaa ja laadukasta kokonaispalvelua, jossa yhdistyvät elektroniikan ja mekaniikan monipuolinen osaaminen. Palvelu kattaa suunnittelun, valmistuksen, loppukokoonpanon, testauksen, materiaalihankinnan sekä tuotteiden toimittamisen loppuasiakkaille. Valmistuspalveluiden lisäksi yhtiöllä on suurtaajuustekniikan erityisosaamista, jota käytetään erityisesti langattoman viestinnän verkkolaitteissa.

Incapin tehtaat sijaitsevat Helsingissä, Kempeleessä, Ruukissa, Vaasassa ja Vuokatissa sekä Viron Kuressaaressa. Yhtiön pro forma -liikevaihto tammi-syyskuussa 2002 oli 47,1 milj. euroa, ja henkilöstön määrä on noin 610. Incap Oyj on listattu Helsingin Pörssin I-listalla (HEX: INC). Lisätietoja yrityksestä ja sen palveluista löytyy osoitteesta www.incap.fi.