Jaakko Pöyry Infra laajentaa toimintaansa Lounais-Suomessa

JP-Terasto Oy, joka kuuluu Jaakko Pöyry Groupin Infrastruktuuri & ympäristö -liiketoimintaryhmään, laajentaa toimintaansa Lounais-Suomessa ja ostaa turkulaisen HT-Rakennuttajat Oy:n. HT-Rakennuttajat on keskittynyt projektinjohto- ja rakennuttamistoimeksiantoihin. Kaupan jälkeen Jaakko Pöyry Groupilla on Turun talousalueella n. 70 asiantuntijaa.

HT-Rakennuttajat Oy on Lounais-Suomen suurin projektinjohtoon ja rakennuttamisen palveluihin keskittynyt yritys. HT-Rakennuttajilla on vankka kokemus toimisto-, teollisuus- ja kauppakeskusrakennusten rakennuttamisesta sekä uudis- ja korjausrakennuskohteista. Yhtiön keskeisiä asiakkaita ovat kaupan keskusliikkeet sekä alueen kunnat ja muut julkiset yhteisöt. Yritysosto täydentää JP-Teraston valtakunnallista palvelukenttää sekä vahvistaa sen Turun seudun paikallistuntemusta ja palvelutasoa.

JP-Terasto Oy on Suomen suurin projektinjohtoon ja rakennuttamiseen erikoistunut yritys. JP-Terastossa työskentelee n. 120 henkilöä. Yhtiön kotimaiset toimipisteet sijaitsevat Jyväskylässä, Oulussa, Tampereella, Turussa ja Vantaalla. Lisäksi yhtiöllä on toimistot Moskovassa, Pietarissa ja Tallinnassa. Yhtiön merkittävimpiä meneillään olevia kohteita ovat Eduskunnan lisärakennus, Eliel-toimistohotelli ja Tikkurila-Kerava -rautatieprojekti.

Jaakko Pöyry Groupin Infrastruktuuri & ympäristö -liiketoimintaryhmä käyttää liikenimeä Jaakko Pöyry Infra. Sen liikevaihto v. 2002 oli 123 miljoonaa euroa. Liiketoimintaryhmällä on toimistoja 12 maassa ja se työllistää 1300 asiantuntijaa maailmanlaajuisesti.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Satu Perälampi