Nokia toimittaa Kiinan ensimmäisen TETRA IP-ratkaisun Tianjinin turvallisuusviranomaisille

Nokia toimittaa ammattikäyttöön tarkoitetun digitaalisen 800 MHz:n TETRA IP-radiopuhelinverkon Tianjinin turvallisuusviranomaisten käyttöön Kiinassa. Verkko on ensimmäinen IP-teknologiaan pohjautuva TETRA-verkko Kiinassa  ja se otetaan käyttöön vuoden 2003 toisella puoliskolla.

Uusi TETRA-verkko kattaa Tianjinin kaupunkialueen ja sen avulla voidaan tarjota edistyksellisiä IP-pakettidatapohjaisia sovelluksia vahvistamaan turvallisuusviranomaisten viestintää. Verkko on yhteydessä Tianjinin vesilaitoksen käyttöön toimitettuun TETRA-verkkoon.

Nokia toimittaa Tianjinille TETRA -keskuslaitteita, -tukiasemia, käyttöpaikkoja ja TETRA -puhelimia. Lisäksi Nokia toimittaa verkon käyttöönotto- ja projektin hallintapalvelut, tekniset tukipalvelut sekä koulutuspalvelut.

Nokia on maailman johtava TETRA-verkkojen ja -päätelaitteiden toimittaja. TETRA-verkko on turvallisuusviranomaisten ammattikäyttöön tarkoitettu digitaalinen radiopuhelinverkko, joka tarjoaa viranomaisten viestiliikenteessään tarvitsemat erityisominaisuudet, joita ovat  mm. huippuluokan turvallisuus, nopeat ryhmäpuhelut, puheluiden priorisointi, hätäpuhelut sekä viesti- ja pakettidatapalvelut.

Nokia on Kiinan johtavia tietoliikennetoimittajia. Nokialla on Kiinassa yli 20 myyntitoimistoa, kahdeksan yhteisyritystä ja kaksi tuotekehitysyksikköä. Henkilöstömäärä on noin 5000.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjä-ystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matka-puhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää
yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä