Vaisala Oyj:n yhtiökokous

Vaisala Oyj       Pörssi-ilmoitus   19.3.2003 klo 19.00        1(1)

Vaisala Oyj:n yhtiökokous

Vaisala Oyj:n varsinainen yhtiökokous päätti 19.3.2003 vahvistaa yhtiön tilinpäätöksen vuodelta 2002. Osinkoa maksetaan 0,55 euroa osakkeelta.

Osinko
Yhtiökokous päätti, että vuodelta 2002 osinkoa maksetaan hallituksen esityksen mukaisesti 0,55 euroa osakkeelta eli yhteensä 9.590.350 euroa. Osingonmaksun täsmäytyspäivä on 24.3.2003 ja maksupäivä 31.3.2003.

Vastuuvapaus
Yhtiökokous myönsi vastuuvapauden hallitukselle ja toimitusjohtajalle.

Hallituksen jäsenet ja tilintarkastajat
Erovuorossa olleet hallituksen jäsenet prof. Pekka Hautojärvi ja dipl.ins. Mikko Voipio valittiin uudestaan kolmeksi vuodeksi. Tilintarkastajiksi valittiin KHT-yhteisö PricewaterhouseCoopers Oy sekä KHT Jukka Ala-Mello.

Vuoden 2000 optio-oikeuksien uudelleen hyväksyminen
Yhtiökokous päätti, että varsinaisen yhtiökokouksen 9.3.2000 tekemä päätös optio-oikeuksien antamisesta ja optio-oikeuksien ehdoista on voimassa alkuperäisin ehdoin (pörssi-ilmoitus 24.2.2003). Päätöksen voimassaolon edellytyksenä on, että 20.3.2003 - 3.4.2003 välisenä aikana optio-oikeuksien alkuperäiset saajat, tai Vaisala GmbH siltä osin kuin alkuperäisten saajien optio-oikeudet työsuhteen päättymisen johdosta ovat siirtyneet sille, sekä yhtiön hallitus vahvistavat, että alkuperäiset merkinnät ovat voimassa puutteellisesta kaupparekisterimerkinnästä huolimatta. Päätöksellä vahvistetaan optio- oikeuksia koskevat ehdot.

Hallituksen järjestäytymiskokous
Hallituksen puheenjohtajana jatkaa dipl.ins. Raimo Voipio ja varapuheenjohtajana Ph.D (EE) Yrjö Neuvo. Jäseninä toimivat prof. Pekka Hautojärvi, dipl.ins. Mikko Niinivaara, dipl.ins. Mikko Voipio sekä fil.tri Gerhard Wendt.

Lisätietoja:
Tapio Engström, talousjohtaja       (09) 8949 2215, gsm 0400 716 732