Kommuniké från bolagsstämma i Net Insight AB (publ)

Fastställande av årsbokslut mm.
Bolagsstämman beslutade att den ansamlade förlusten avräknas mot överkursfond som nedsätts med samma belopp. Vidare fastställdes resultat- och balansräkning för 2002 samt beslutades om ansvarsfrihet för styrelse och VD.

Nomineringskommitté, ersättningskommitté och revisionskommitté
Bolagsstämman beslutade avslå Sveriges Aktiesparares Riksförbunds förslag om beslut att utse nomineringskommitté respektive beslut att uppdra åt styrelsen att utse en revisionskommitté. I enlighet med Sveriges Aktiesparares Riksförbunds förslag beslutade stämman att uppdra åt styrelsen att utse en ersättningskommitté.

Införande av personaloptionsprogram och emission av skuldebrev
Bolagsstämman godkände det av styrelsen föreslagna personaloptionsprogrammet, Net Insight AB 2003 Stock Option Plan, som ger tillsvidareanställda i Net Insight med dotterbolag möjlighet att förvärva sammanlagt högst 3.875.500 aktier av serie B i Net Insight AB. En personaloption ger optionshavaren möjlighet att förvärva en aktie av serie B till ett pris om 3 SEK. Teckning av aktier med stöd av optionsrätter kan ske under perioden 15 april 2004 till och med den 15 april 2008.
För att säkerställa att Net Insight kan fullgöra sitt åtagande till anställda, godkände stämman även utgivandet av ett skuldebrev förenat med avskiljbara optionsrätter till nyteckning till Net Insight Consulting AB.

Val av styrelse och revisorer
Till ordinarie styrelseledamöter omvaldes Lars Berg (ordf), Bo Dimert, Lage Jonason och Bernt Magnusson. Till nya styrelseledamöter valdes Tomas Torlöf och Raimo Lindgren. I samband med stämman lämnade Håkan Kihlberg, Lars Gauffin samt suppleanten Christer Bohm sina styrelseuppdrag.
Till bolagets revisorer omvaldes auktoriserade revisorerna Bertil Johanson och Marcus Johansson från Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB.

Ändring av bolagsordning
Stämman beslutade även om ändringar i bolagsordningen avseende dels bolagets verksamhetsföremål (§3) för anpassning till bolagets faktiska verksamhet, dels justering av bolagsordningens gränser för bolagets aktiekapital (§§4 och 5, 1 stycket). Efter beslut utgör aktiekapitalet som lägst 4 MSEK och högst 16 MSEK där antalet A-aktier kan utges till ett antal av högst 400 miljoner stycken och B-aktierna till ett antal av högst 400 miljoner stycken.

Fullständigt protokoll från bolagsstämman hålls tillgängligt på bolagets kontor på Västberga Allé 9, 126 14 Stockholm från och med den 3 april 2003.

För ytterligare information kontakta:
Lars Berg, Styrelseordförande, Net Insight AB.
Tel. 08-685 04 00, e-post: lars.berg@netinsight.net
Tomas Duffy, VD, Net Insight AB.
Tel. 08-685 04 00, e-post: tomas.duffy@netinsight.net