FLS Aerospace sælger sine hangar- og værkstedsaktiviteter i Københavns Lufthavn

FLS Aerospace (DK), der er en del af FLS Koncernen, har indgået aftale om salg af sine hangar- og værkstedsaktiviteter i Københavns Lufthavn til den danske virksomhed, NorthStar Aerospace Group A/S, med virkning fra 1. maj 2003.

Aftalen medfører blandt andet, at ca.110 medarbejdere hos FLS Aerospace (DK) overgår til NorthStar, der er et nyetableret selskab inden for aerospace-området. NorthStar vil fortsætte med at udføre flyvedligeholdelse og vil samtidig etablere et omfattende center for vedligeholdelse af flymotorer i samarbejde med en førende amerikansk virksomhed.

Salget får ingen indflydelse på FLS Aerospace (DK)'s aktiviteter inden for forretningsområdet linievedligeholdelse i Skandinavien, der således videreføres i lufthavnene i København og Billund, Gardermoen i Norge samt Arlanda, Gøteborg og Malmø i Sverige.

Parterne er enige om ikke at oplyse salgsprisen.

Salget af FLS Aerospace (DK)'s hangar- og værkstedsaktiviteter i Københavns Lufthavn vil give et regnskabsmæssigt tab på ca. 50 mio. kr., men påvirke driftsindtjeningen i FLS Aerospace koncernen positivt i resten af året. Dette ændrer ikke ved FLS Industries' seneste resultatforventninger for 2003.

FLS Industries A/S
Koncerninformationsafd.