Vaisalan liiketoiminta-alueiden nimet muuttuvat

Vaisala Oyj    Pörssi-ilmoitus 31.3.2003 klo 10.45               1(1)

Vaisalan liiketoiminta-alueiden ja tuotevalikoimien jaottelua on täsmennetty. Sen seurauksena Vaisalan liiketoiminta-alueiden nimet muuttuvat 1.4.2003 lähtien seuraavasti:

Luotausjärjestelmät-liiketoiminta-alue on Vaisala Soundings. Pintasääjärjestelmät-liiketoiminta-alueen uusi nimi on Vaisala Solutions. Anturijärjestelmät-liiketoiminta-alueen uudeksi nimeksi tulee Vaisala Instruments ja Etämittausjärjestelmät-liiketoiminta-alueen Vaisala Remote Sensing.

Vaisala on menestyvä kansainvälinen teknologiakonserni, joka kehittää ja valmistaa elektronisia mittausjärjestelmiä ja -laitteita. Tuotteiden sovellusalueina ovat meteorologia, ympäristötieteet, liikenne ja teollisuus. Vaisalan palveluksessa on yli 1200 alansa ammattilaista ja konsernin liikevaihto vuonna 2002 oli 196,2 miljoonaa euroa. Vaisalan markkina-alue kattaa koko maailman. Vuonna 2002 viennin osuus liikevaihdosta oli 96,3 %. Vaisalan A-sarjan osakkeet on
listattu Helsingin Arvopaperipörssissä.

Lisätietoja: