INCAP JA FINN-POWER ESISOPIMUKSEEN OHUTLEVYLIIKETOIMINTOJEN ULKOISTAMISESTA INCAPILLE

Incap Oyj ja FINN-POWER Oy ovat tänään allekirjoittaneet esisopimuksen FINN-POWER Oy:n ohutlevyvalmistuksen ja sähkökokoonpanon liiketoimintojen siirtymisestä Incapin hoidettaviksi. Sopimus kattaa FINN-POWERin Alahärmässä sijaitsevan ohutlevykomponenttien ja osakokoonpanojen tuotannon sekä Kauhavalla sijaitsevan sähkökokoonpanon, jotka tuovat kaupan toteutuessa Incapille yhteensä noin 10 milj. euron vuosiliikevaihdon. Liiketoiminnan kauppahinta on noin 3,1 milj. euroa, ja se sisältää myös Incapille siirtyvän vaihto- ja käyttöomaisuuden. Kauppasumma täsmentyy vuoden kuluessa liiketoimintojen siirtymisestä. Ulkoistettavien toimintojen henkilöstö siirtyy Incapin palvelukseen ns. vanhoina työntekijöinä. Esisopimuksen mukaan liiketoiminnot siirtyvät 1.5.2003.

Suunnitteilla oleva liiketoimintakauppa on Incapin strategian mukainen ja vahvistaa yhtiön asemaa elektroniikkaa ja mekaniikkaa sisältävien kokonaisuuksien toimittajana. Ohutlevymekaniikka on  elektroniikka- ja sähköteollisuuden tuotteiden keskeinen osa, ja asiakkaat kaikilla Incapin toimialoilla pyrkivät hankkimaan yhdeltä toimittajalta mahdollisimman laajoja, valmiita tuotekokonaisuuksia. FINN-POWERin sähkökokoonpanon liiketoiminta tuo Incapille mm. sähköteollisuudessa käytettävien kaappien ja johdinjärjestelmien valmistusosaamista, joka parantaa yhtiön kilpailukykyä ja tarjoaa mahdollisuuden asiakaspohjan laajentamiseen. Sopimus luo hyvät edellytykset myös ohutlevytuotteiden suunnittelupalvelujen voimakkaaseen kehittämiseen. Kaupan yhteydessä Incapille siirtyvä moderni konekapasiteetti vahvistaa yhtiön asemaa ohutlevyvalmistuksen huippuluokan osaajana.

FINN-POWER Oy toi ensimmäisen ohutlevytyöhön tarkoitetun työstökoneensa markkinoille vuonna 1983. Panostamalla voimakkaasti tuotekehitykseen ja kansainväliseen markkinointiin yhtiö on noussut alan globaalien kärkiyritysten joukkoon levytyökoneiden ja joustavien valmistusjärjestelmien toimittajana. Kotimaan lisäksi yrityksellä on valmistusta Italiassa, joukko ulkomaisia myyntiyhtiöitä sekä maailmanlaajuinen maahantuojaverkko.

INCAP OYJ

Seppo Ropponen