Prosafes Abo FPSO produserer

Abo FPSO er på en 8+2 års kontrakt for Nigerian Agip Exploration (NAE), et datterselskap av ENI, på Abo-feltet utenfor Nigeria. Konverteringen fra Suezmax til FPSO ble gjennomført på mindre enn ett år etter kontraktstildeling - til rett tid og avtalt pris.

Prosafe ser frem til et langsiktig forretningsforhold med Nigerian Agip Exploration (NAE).

Prosafe har nå tre FPSO'er på kontrakt, med en total gjenværende kontraktsvarighet på 18,5 år, og samlede opsjoner på inntil 15 år.

Prosafe er verdens ledende eier og operatør av halvt-nedsenkbare servicerigger, den største aktøren innen plattformboring i Norge og en ledende eier og operatør av flytende produksjons- og lagringsfartøyer utenfor Nordsjøen. Prosafe omsatte for 2,9 milliarder i 2002 og sysselsetter 1.800 personer. Prosafe har operasjoner i Nordsjøen, Sørøst-Asia, India, Egypt, Vest-Afrika og Mexicogolfen. Hovedkontoret ligger i Stavanger. Prosafe er notert på Oslo Børs' hovedliste med ticker-kode PRS. Ytterligere informasjon om selskapet er tilgjengelig på www.prosafe.com.

Tananger, 11. april 2003