Nokia toimittaa kolmannen sukupolven WCDMA -matkapuhelinverkon Telestetille Kreikkaan

Nokia ja kreikkalainen Telestet ovat allekirjoittaneet sopimuksen kolmannen sukupolven (3G) WCDMA-matkapuhelinverkon toimittamisesta. Nokia toimittaa sekä runkoverkko- että radioverkkolaitteiston Telestetin maanlaajuiseen WCDMA-verkkoon. Toimitukset ovat jo alkaneet,  ja verkko avatataan kaupalliseen käyttöön tämän vuoden loppuun mennessä.

Laitteiston lisäksi Nokia tukee Telestetiä projektinhallinnassa ja verkon käyttöönotossa. Sopimukseen sisältyy myös verkon tukipalveluita, kuten koulutusta, ohjelmistonhallintaa, sekä koulutusta erityistilanteiden varalle.

WCDMA on kolmannen sukupolven matkapuhelinverkkoihin tarkoitettu teknologia, joka yhdistää langattomat puhe- ja dataverkot kustannustehokkaasti.  WCDMA on jatkumo GSM/EDGE -teknologioille ja perustuu maailmanlaajuiseen standardiin, jossa on määritelty avoimet rajapinnat. WCDMA tarjoaa suuret tiedonsiirtonopeudet matkapuhelinverkkoihin. Nokia on johtava WCDMA-verkkojen toimittaja, ja sillä on yli 30 WCDMA-asiakasta.

STET Hellas Telecommuncationsilla on 2.5 miljoonaa tilaajaa. Telestet-matkapuhelinoperaattori tarjoaa innovatiivisia multimediapalveluita. Telestetin pääomistaja on Telecom Italiaan kuuluva TIM  International.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjä-ystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matka-puhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja antaa:
Viestintäosasto