INCAP JA FRANKE FINLAND YHTEISTYÖHÖN

Lehdistötiedote 6.5.2003

Sveitsiläiseen Franke-konserniin kuuluva Franke Finland Oy ja Incap Oyj ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen sairaaloissa ja laboratorioissa käytettävien pesu- ja desifiointikoneiden elektroniikkavalmistuksesta. Incap hoitaa Vuokatin tehtaallaan tuotteiden elektroniikkakorttien valmistuksen, testauksen ja testaussuunnittelun sekä testereiden valmistuksen. Yhteistyösopimusta on tarkoitus laajentaa myöhemmin laitteiden kokoonpanoon ja kokonaisuuksiin.

Varsinaiset tuotantosarjat käynnistyvät kevään aikana tuotteen  tultua hyväksytyksi viranomaisilla. Sopimukseen liittyy läheinen yhteistyö Incapin verkostokumppanina toimivan suunnittelutoimiston kanssa, joka aloitti pesu- ja desifiointikoneiden elektroniikkasuunnittelun kaksi vuotta sitten.

INCAP OYJ

Seppo Ropponen
toimitusjohtaja

Sveitsiläinen Franke-konserni on maailman suurin pesupöytävalmistaja. Naarajärvellä sijaitsevassa Franke Finland Oy:n tehtaassa valmistetaan pesupöytiä, keittiöaltaita, liesikupuja, minikeittiöitä, ruoanvalmistuslaitteita, kylpyhuonealtaita ja -kalusteita, saniteettikalusteita sekä sairaaloiden ja laboratorioiden pesu-, desifiointi- ja huuhtelukoneita. Suomessa yhtiön palveluksessa työskentelee 130 henkilöä. Lisätietoja yrityksestä ja sen tuotteista löytyy osoitteesta www.franke.fi.

Incap Oyj tarjoaa elektroniikka- ja sähköteollisuuden johtaville laitetoimittajille joustavaa ja laadukasta kokonaispalvelua, jossa yhdistyvät elektroniikan ja mekaniikan monipuolinen osaaminen. Palvelu kattaa suunnittelun, valmistuksen, loppukokoonpanon, testauksen, materiaalihankinnan sekä tuotteiden toimittamisen loppuasiakkaille. Valmistuspalveluiden lisäksi yhtiöllä on suurtaajuustekniikan erityisosaamista, jota käytetään erityisesti langattoman viestinnän verkkolaitteissa.

Incapin tehtaat sijaitsevat Helsingissä, Kempeleessä, Ruukissa, Vaasassa ja Vuokatissa sekä Viron Kuressaaressa. Yhtiön pro forma -liikevaihto vuonna 2002 oli 63,2 milj. euroa, ja henkilöstön määrä on noin 600. Incap Oyj on listattu Helsingin Pörssissä (HEX: INC). Lisätietoja yrityksestä ja sen palveluista löytyy osoitteesta www.incap.fi.