METSO TOIMITTAA MDF-TUOTANTOLINJAN IRANIIN

Metso Panelboard toimittaa MDF-tuotantolinjan Jahad Tahghighat Group:lle (JTG) Iraniin. Laitteet toimitetaan tämä vuoden kesä- ja syyskuussa. Kaupan kokonaisarvo on noin 19 miljoonaa euroa, josta runsaat kolmannes sisältyi vuoden 2002 viimeisen neljänneksen tilauskantaan.
Toimitus käsittää raaka-aineen käsittelylaitteet, kuivauslaitteiston, sirottelulaitteet sekä jatkuvatoimisen puristinlinjan. Linjan raaka-aineena käytetään sokeriruokoa. Laitteet asennetaan Sugar Cane And By Products Development Co.:n tehtaalle Shoaibiehiin, Iraniin. Uuden linjan tuotantokapasiteetti on 150 000 kuutiometriä vuodessa.
JTG kuuluu Iranin johtaviin suunnittelu-, hankinta- ja rakennusyhtiöihin, ja se työllistää noin 1500 ihmistä. Yhtiö myös suunnittelee ja valmistaa laitteita ja erikoiskoneita teollisuuslaitoksille.
Metso-konserni on prosessiteollisuuden koneiden ja järjestelmien sekä huolto- ja asiantuntijapalvelujen maailmanlaajuinen toimittaja. Konsernin ydinliiketoimintoja ovat kuitu- ja paperiteknologia (Metso Paper), kiven ja mineraalien käsittely (Metso Minerals) sekä automaatio- ja säätöteknologia (Metso Automation). Vuonna 2002 Metso-konsernin liikevaihto oli 4,7 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 28 500. Metson osakkeet noteerataan Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.