Kemiran akvarellipalkinto 2003

Kemiran akvarellipalkinto on osa Kemiran yhteiskuntavastuuseen liittyvää tukitoimintaa, jonka tarkoituksena on edistää suomalaista kulttuuria. Kulttuuriin liittyvän tuen avulla haluamme kiinnittää huomiota henkisen hyvinvoinnin merkitykseen oman henkilökuntamme ja ympäröivän yhteiskunnan osalta. Kemira järjesti vuonna 1998 avoimen kansallisen kuvataidekilpailun, minkä lisäksi Kemira tukee klassiseen musiikkiin liittyviä tapahtumia ja tekee yhteistyötä mm. Tapiola Sinfoniettan kanssa.

Palkinto myönnetään suomalaiselle akvarellistille, joka on edistänyt akvarellitaiteen asemaa Suomessa taideteostensa saadun julkisuuden, näyttelyiden, opetustöiden tai muun akvarellitaidetta edistävän toiminnan kautta. Palkinnon saajan valitsee lautakunta, johon kuuluvat puheenjohtajana Kemiran viestintäjohtaja Timo Leppä ja jäseninä Helsingin kaupungin taidemuseon johtaja Berndt Arell sekä Suomen Akvarellitaiteen yhdistyksen edustaja.

Kemira on kansainvälinen teollisuuskonserni, joka keskittyy monipuolista osaamista vaativille kemianalan sektoreille. Tuotteemme ja palvelumme ovat mukana mm. puhtaan veden ja ruuan tuotannossa, sellun ja paperin valmistuksessa, maalipinnoissa sekä teollisuuden prosesseissa. Tuotantoa meillä on yli 30 maassa ja työllistämme noin 10 000 henkilöä. Liikevaihtomme vuonna 2002 oli noin 2,6 miljardia euroa.

Lisätietoja:

Viestintäjohtaja Timo Leppä