3 UK ja Nokia laajentavat 3G-palvelut Iso-Britannian pohjoisosiin

3 UK on ottanut käyttöön Nokian toimittaman WCDMA-verkon Pohjois-Englannissa, Skotlannissa, Walesissa ja Pohjois-Irlannissa.

Aiemmin 3 UK on ottanut 3G/ WCDMA-verkon käyttöön Iso-Britannian eteläosissa,  ja nyt huippunopeat datapalvelut ja videopuhelut ovat saatavilla myös pohjoisosissa.
Nokian toimittamaan 3G-kokonaisratkaisuun sisältyvät koko Iso-Britannian kattava runkoverkko ja maan pohjoisosan kattava radioverkko.

"Tämä on tärkeä virstanpylväs 3G-teknologian käyttöönotossa sekä Iso-Britannian että koko maailman kannalta. Luotettavien 3G-palvelujen käyttöönotto Iso-Britannian edistyneillä markkinoilla kertoo WCDMA-teknologian kypsyydestä ja elinvoimaisuudesta", sanoo johtaja Ian McCaig Nokia Networksista.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjä-ystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matka-puhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks, Viestintäosasto