Nokia turvaa Ferringin yritysverkon

Kansainvälinen lääkealan yritys Ferring on valinnut Nokian turvaamaan virtuaalista yksityisverkkoaan (VPN). Ratkaisu käyttää Check Point Software Technologiesin VPN-1 (R)/FireWall-1 (R)- internet-tietoturvaohjelmistoa.

Tanskalainen Ferring ja sen 45 tytäryhtiötä eri puolilla maailmaa edellyttävät turvallisia ja luotettavia yhteyksiä  myös Euroopan ulkopuolelle voimakkaasti laajentuvien toimintojensa suojaamiseksi. Tietokonevirusten lisääntyessä Ferring on aloittanut riskien kartoittamisen osana  yrityksen tietoturvapolitiikkaa ja pyrkii yhdenmukaistamaan paikalliset tietoturvaratkaisut. Palomuuri- ja VPN-vaatimukset täyttävä ratkaisu löytyi Check Pointin ohjelmistoa käyttävistä Nokian IP-laitteista.

Nokian IP verkkoturvalaitteet on otettu käyttöön kaikissa tytäryhtiöissä ja niitä hallinnoidaan keskitetysti Nokia Horizon Manager - hallintaohjelmistolla, jonka monipuolisuus vaikutti merkittävästi Ferringin ostopäätökseen.

Luotettavat ja turvalliset etäyhteydet ovat avainasemassa Ferringin verkon käyttäjille.  "Johtokunnalle raportoiva sisäisen tarkastuksen johtajamme on erittäin valveutunut tietoturva-asioista. Tuotanto-, rahoitus- ja IT-tarkastukset on tehty kaikissa tytäryhtiöissämme. Nokian tietoturvaratkaisu on perusta yrityksemme tietoturva infrastruktuurille, erityisesti nyt kun olemme aloittaneet riskien kartoittamisen ja laajennamme toimintaamme", sanoo Ferringin tietoturvajohtaja Søren Kahlke.

Tietoturva on vahvasti säännellyn lääkealan yrityksille äärimmäisen tärkeää. "Lääkealan tiedonsiirto on hyvin luottamuksellista. Olemme ylpeitä, että Ferring luottaa Nokian ratkaisuun", sanoo johtaja Ernie Jones Nokia Internet Communicationista.

Tietoja Ferringistä
Ferring on lääkealan yritys, jolla on 45 tytäryhtiötä ja 2200 työntekijää ympäri maailmaa. Yritys on perustettu vuonna 1950. Yritys etsii, kehittää ja markkinoi urologia-, gynekologia, gastroenterologia- ja endokrinologiatuotteita.

Nokia Internet Communications
Nokia Internet Communications toimittaa yrityksille ja palveluntarjoajille erilaisia tietoverkkoratkaisuja. Tuotevalikoimaan kuuluvat muun muassa IP-verkkoturvaratkaisut, virtuaaliset yksityisverkkotuotteet (VPN), sekä Internet-liikenteen hallintaratkaisut. www.nokia.com/securenetworksolutions Lisätietoja antaa:

EMEA (UK)
Nokia Internet Communications