Nokia 6600 -puhelin tuo monipuolisia toimintoja ammattilaiskäyttöön ja kuvaviestintään

Nokia esitteli tänään kuvaviestintään optimoitujen laitteiden valikoimaansa uuden kirkkaalla värinäytöllä varustetun Nokia 6600 -puhelimen, jossa on edistykselliset toiminnot yrityskäyttöön tyylikkäässä ja tiiviissä paketissa. GSM 900/1800/1900 -verkoissa toimiva kolmitaajuuspuhelin tarjoaa liikkuville ammattilaisille mm. henkilökohtaista tiedonhallintaa tukevia sovelluksia, suojatun sähköpostiyhteyden, saumattoman tiedonsiirron ja XHTML-selaimen monipuolisten matkaviestintäpalveluiden käyttöön.

Nokia Press Update -tapahtumassa Helsingissä ja samanaikaisesti "Image is Power" -tapahtumassa Singaporessa julkaistun Nokia 6600 -puhelimen on määrä tulla myyntiin vuoden viimeisellä neljänneksellä Euroopan, Afrikan sekä Aasian ja Tyynenmeren alueella.

Uutuuspuhelimen 65 536 värin näyttö ja kehittynyt graafinen käyttöliittymä tekevät langattomasta kuvaviestinnästä entistä miellyttävämpää ja vaivattomampaa. Puhelimen sisäänrakennetulla VGA-kameralla voi ottaa still-kuvia kaksinkertaisella zoom-objektiivilla ja nauhoittaa videokuvaa. Käyttäjät voivat luoda, lähettää ja vastaanottaa multimediaviestejä* SMIL (Synchronized Multimedia Integration Language) -teknologian välityksellä, joka mahdolllistaa tekstin, äänen ja kuvien sijoittelun ennalta valittuun järjestykseen viestissä. Nokia 6600 -puhelimella voi myös nauhoittaa videokuvaa samanaikaisesti äänen kanssa ja lähettää ja vastaanottaa näitä videopätkiä. Puhelin mahdollistaa myös videokuvan katsomisen streaming-teknologian välityksellä sekä RealVideo- että 3GPP-muodossa. Erilaista multimediasisältöä soittoäänistä videopätkiin voi hallita kätevästi media gallery -sovelluksen avulla.

"Nopeasti muuttuvassa liiketoimintaympäristössä ihmisten täytyy päästä helposti käsiksi monenlaiseen tietoon ja samalla löytää keinoja työn ja yksityiselämän tasapainottamiseen. Nokia 6600 -puhelin tukee molempia tarpeita: siinä yhdistyvät edistykselliset toiminnot ammattilaiskäyttöön ja mahdollisuus tallentaa perhe-elämän tärkeät hetket kameralla," sanoo johtaja Juha Putkiranta Nokia Mobile Phonesin Imaging-liiketoimintayksiköstä.

Nokia 6600 -puhelimen HSCSD- ja GPRS-yhteydet tuovat tiedonsiirtoon luotettavuutta ja nopeutta. Lyhyen kantaman langattomaan tiedonsiirtoon uutuuspuhelin tarjoaa Bluetooth- ja infrapunayhteyden. Sisäänrakennettu TCP/IP-teknologia** helpottaa ja nopeuttaa verkon kautta tapahtuvaa tiedonsiirtoa. Yrityskäyttäjät pääsevät julkisen Internetin kautta turvallisesti sähköpostiinsa ja yrityksen verkkoon SSL- ja langattoman VPN (Virtual Private Network) -teknologian avulla. Langattomia palveluita on puolestaan kätevä käyttää edistyksellisellä XHTML-selaimella, jonka saa avattua helposti yhdellä painalluksella. Puhelimessa oleva wallet-sovellus tekee langattomasta maksamisesta ja suojattujen henkilökohtaisten tietojen tallettamisesta helppoa ja luotettavaa.

Käyttäjät voivat muokata Nokia 6600 -puhelintaan tarpeisiinsa lataamalla siihen Symbian 7.0s -käyttöjärjestelmän kanssa yhteensopivia sovelluksia tai MIDP 2.0 -profiilin JavaTM-sovelluksia. Ne voi tallentaa joko puhelimen omaan kuuden megatavun muistiin tai laitteen mukana tulevalle 32 megatavun MMC-muistikortille. Nokia 6600 -puhelin käyttää älypuhelimille suunniteltua Series 60 -ohjelmistoalustaa.

Kattavien ammattilaiskäyttöön soveltuvien ominaisuuksiensa lisäksi Nokia 6600 -puhelin tarjoaa monipuolisia personointimahdollisuuksia. Käyttäjät voivat muokata paitsi käyttöliittymän värejä, grafiikkaa ja taustakuvia myös valita mieleisensä melodisen tai oikeaa musiikkia soittavan True Tones -soittoäänen.

Nokia 6600 -puhelimeen soveltuvia lisälaitteita ovat muun muassa Bluetooth-teknologiaa käyttävät langaton Nokia Wireless Car Kit -autosarja, Nokia Image Viewer -kuvankatselulaite, Nokia Digital Pen -kynä sekä tänään esitelty Nokia Wireless Clip-on -kuuloke. Uutuuspuhelimen toiminnoista ja lisälaitteista löytyy lisätietoa Internetistä osoitteesta www.nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/6600/.
Nokia 6600 -puhelimen vakiovärit ovat Euroopan ja Afrikan markkinoilla vaaleanharmaa ja vaaleanpunainen. Tilavuudeltaan 113 cm3:n kokoinen uutuuspuhelin painaa 122 grammaa, ja sen puheaika on jopa neljä tuntia ja valmiusaika jopa kymmenen päivää.

Lisätietoja:
Nokia Mobile Phones
Puh: 07180 08000
Sähköposti: Nokia.mobile.phones@nokia.com

Lehdistökäyttöön tarkoitettuja kuvia Nokia 6600 -puhelimesta löytyy osoitteesta www.nokia.com/press

* MMS-palvelut ovat riippuvaisia verkosta sekä käytettävien laitteiden yhteensopivuudesta ja näiden tukemista sisältömuodoista.

** TCP/IP on standardoitu Internetin tietoliikenteen protokolla, joka mahdollistaa luotettavan tiedonsiirron. Ominaisuus on verkosta riippuvainen.