Metso vahvistaa toimintojaan Kiinassa

Metso Paper on perustanut Shanghaihin aluetoimiston ja avaa aluetoimistot myös Guangzhoussa ja Qingdaossa. Tarkoituksena on parantaa kiinalaisten paperiteollisuusasiakkaiden palvelua ja vahvistaa Metson asemaa Kiinan markkinoilla. Aluetoimistot, mukaan lukien Pekingissä vuodesta 1992 toiminut toimisto, sekä Wuxissa toimiva huoltoteknologiakeskus muodostavat uuden yhtiön, Metso Paper (China) Co., Ltd.:n, joka aloitti toimintansa 18.6.2003.
Metso Paper China tehostaa ja yhdenmukaistaa Metson tarjoamia palveluja Kiinan paperiteollisuudelle. Palveluvalikoimaan kuuluu uusien konelinjojen lisäksi uusinnat, prosessien parannukset ja huoltopalvelut. Yhtiön liiketoiminta-alueet ovat paperin-, kartongin- ja pehmopaperinvalmistuslinjat, kemiallinen ja mekaaninen massankäsittely sekä huolto.
Metso edeltäjineen on toimittanut paperi- ja selluteollisuuden laitteita Kiinaan jo 1950-luvulta lähtien. Nykyisin Metso Paperin laitteita ja prosesseja käytetään yli 100 kiinalaisessa paperi- ja sellutehtaassa. Lisäksi Metsolla on Kiinassa paperikoneita valmistava yhteisyritys, Valmet-Xian.
Metso-konsernin, sen paikallisten tytäryhtiöiden, yhteisyritysten ja edustustojen palveluksessa työskentelee Kiinassa yli 1 700 henkilöä. Metsolla on maassa kolme omaa tehdasta sekä kaksi yhteisyritystä paikallisten yhteistyökumppaneiden kanssa.

Metso-konserni on prosessiteollisuuden koneiden ja järjestelmien sekä huolto- ja asiantuntijapalvelujen maailmanlaajuinen toimittaja. Konsernin ydinliiketoimintoja ovat kuitu- ja paperiteknologia (Metso Paper), kiven ja mineraalien käsittely (Metso Minerals) sekä automaatio- ja säätöteknologia (Metso Automation). Vuonna 2002 Metso-konsernin liikevaihto oli 4,7 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 28 500. Metson osakkeet noteerataan Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.