Tikkurila Coatingsin Ison-Britannian tehtailla mahdollisia muutoksia

Yhtiöllä on tällä hetkellä valmistusta ja hallintoa kahdella eri paikkakunnalla; kaikkien toimintojen siirtoa harkitaan nyt Burystä West Bromwichiin.

- Ison-Britannian teollisuusmaalimarkkinoiden supistuessa hintakilpailu kovenee ja paineet kohdistuvat tuottavuuteen, sanoo Nigel Smith, Tikkurila Coatings Ltd:n toimitusjohtaja. - Olemme tehostaneet toimintaamme jatkuvasti, mutta tässä markkinatilanteessa kahden toimipaikan ylläpito on kilpailijoihimme verrattuna ylimääräinen kustannuserä. Aiomme jatkossa olla entistä vahvempi toimija Ison-Britannian markkinoilla.

Tikkurila Coatings Oy kuuluu Tikkurila-konserniin, joka on merkittävä maalinvalmistaja Pohjois- ja Itä-Euroopassa. Konsernilla on maalituotantoa kymmenessä maassa, ja sen pääliiketoiminta-alueet ovat kauppa- ja rakennusmaalit, puuteollisuusmaalit, metalliteollisuusmaalit, korroosionestomaalit ja coil-pinnoitteet. Vuoden 2002 liikevaihto oli 450 milj. euroa ja henkilöstön määrä 2 500. Tikkurila kuuluu Kemira-konserniin.

Lisätietoja:

Nigel Smith, toimitusjohtaja, Tikkurila Coatings Ltd