Filippiiniläinen SMART ja Nokia solmivat yli 70 miljoonan dollarin arvoisen sopimuksen GSM/EDGE-verkon laajennuksesta

Filippiinien johtava matkapuhelinoperaattori SMART Communications ja Nokia ovat solmineet yli 70 miljoonan dollarin arvoisen sopimuksen GSM-verkon laajennuksesta ja huoltopalveluista. Toimitukset ovat jo alkaneet ja ne saadaan valmiiksi kuluvan vuoden loppuun mennessä.

Sopimukseen sisältyy SMARTin EDGE (Enhanced Data for GSM Evolution) -yhteensopivien UltraSite -tukiasema- ja verkkojärjestelmien laajennukset, lyhytsanomakapasiteetin lisääminen sekä Nokia Flexihopper -mikroaaltoradiot. Lisäksi sopimukseen kuuluu järjestelmien käyttöönotto- ja integrointipalvelut sekä huoltosopimus, joka sisältää 3GPP release 4:n mukaiset ohjelmistopäivitykset sekä varaosat.

Smart on Filippiinien suurin langattomien palveluiden tarjoaja ja sillä on yli 10 miljoonaa asiakasta.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjäystävälliset tuotteet ja luotettavat ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matkapuhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, kiinteiden ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja:

Nokia Networks