Nokia ja Telestet esittelivät kolmannen sukupolven matkapuhelin-palveluita Kreikassa

Nokia ja kreikkalainen matkapuhelinoperaattori Telestet ovat soittaneet ensimmäisen julkisen WCDMA 3G -puhelun kaupallisesti valmiissa verkossa.  Puhelu soitettiin Nokia 6650 -puhelimella Info-Com Conference 2003 -tapahtumassa Ateenassa Kreikassa.
Tapahtumassa esiteltiin myös muita kolmannen sukupolven matkapuhelinpalveluita kuten sisällön lataus- ja selauspalveluita sekä videopuhelu- ja webkamerapalveluita. Datasiirron nopeus näissä palveluissa voi olla jopa 384 Kbps.
"Telestet oli ensimmäinen matkapuhelinoperaattori Kreikassa, joka soitti 2G-puhelun tasan kymmenen vuotta sitten. Nyt Telestet jatkaa pioneeriperinnettään esitellessään ensimmäisenä 3G-palvelut Kreikassa. Nokia on toimittanut Telestetille teknologian, joka mahdollistaa WCDMA 3G -palvelut", sanoo johtaja Athanasios Exarchos Nokia Networksista.
Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjä-ystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matka-puhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks