AND wordt Star Partner van BEA Systems

AND maakt gebruik van het WebLogic Enterprise Platform van BEA voor GeoAccess, een op webservices gebaseerde toepassing voor route-informatie. Het WebLogic Enterprise Platform van BEA maakt hierbij eenvoudige applicatie-integratie mogelijk door de dienst volledig toegankelijk te maken via XML en webservices.

"De samenwerking met BEA is belangrijk bij de positionering van GeoAccess, de webservice die wij onlangs ontwikkeld hebben," licht Maarten Oldenhof, CEO van AND, toe. "In de nabije toekomst zullen we Java controls voor WebLogic Workshop 8.1, specifiek voor GeoAccess, wereldwijd beschikbaar stellen aan ontwikkelaars. Zo wordt de integratie van onze geointelligentiesoftware met zakelijke toepassingen op het BEA WebLogic Enterprise Platform vereenvoudigd."

GeoAccess biedt een oplossing voor geografische informatiesystemen (GIS). Ontwikkelaars wordt via een XML-interface technologie geboden waarmee snel en eenvoudig locaties, routes, plattegronden en bestemmingen kunnen worden opgevraagd. De integratie van algemene functionaliteiten, zoals kilometerregistratie en -validatie, levert bedrijven substantiële kostenbesparingen op, zowel bij integratie met een CRM-suite als wanneer het aangeboden wordt als browser-gebaseerde service. Bedrijven kunnen zo een betere dienstverlening bieden, doordat hun medewerkers die veel onderweg zijn gebruikmaken van geoptimaliseerde routes en gedetailleerde plattegronden. De op het WebLogic Enterprise Platform van BEA gebaseerde webservice GeoAccess, genereert routebeschrijvingen en plattegronden door eenvoudigweg een webservice-verzoek te versturen na het ingeven van een vertrek- en aankomstlocatie.

"BEA is blij met AND als Star Partner," zegt Robert Brusse, algemeen directeur van BEA Systems Nederland. "Vrijwel elk bedrijf heeft te maken met geografisch gerelateerde vraagstukken. Deze webservice is niet alleen waardevol voor veel van onze zakelijke klanten, maar stimuleert tevens ontwikkelaars om onze WebLogic Workshop te gebruiken voor nieuwe ontwikkelingen."

Beschikbaarheid
GeoAccess is per direct verkrijgbaar via http://geoaccess.and.com. De betaversie van BEA WebLogic Workshop 8.1 is beschikbaar via www.bea.com.