Nokia 810 -autopuhelin helpottaa viestintää autoympäristössä

Nokia on tuonut markkinoille edistyksellisen Nokia 810 -autopuhelimen, joka tekee viestinnän autoympäristössä helpommaksi ja miellyttävämmäksi. Uudessa autopuhelimessa on erinomainen kädet vapaana -toiminnallisuus ja ensiluokkainen äänenlaatu. Puhelimen käyttömukavuutta lisäävät kojelautaan asennettava taustavalolla varustettu näyttö, suuri kirjasinkoko, laajat äänivalintatoiminnot sekä intuitiiviset äänikomennot. GSM 900/1800 -verkoissa toimivan Nokia 810 -autopuhelimen myynti on nyt alkanut valikoiduilla markkinoilla Euroopassa, Afrikassa ja Aasiassa.

Nokia 810 -autopuhelimen Navi(TM)wheel -näppäimen avulla äänikomentojen, puhelinmuistion ja muiden sovellusten käyttö on nopeaa ja vaivatonta. Äänikomentoja käyttämällä voidaan siirtää yhteystietoja toisesta yhteensopivasta matkapuhelimesta langattoman Bluetooth-yhteyden teknologian välityksellä. Kannettavan kuuloke-mikrofoniyhdistelmän avulla puhelinkeskusteluita voidaan käydä muiden kuulematta. Nokia 810 -autopuhelimessa on myös ulkoinen antenni, joka tehostaa puhelimen kuuluvuutta GSM-verkossa.

"Nokia 810 -autopuhelinta on todella helppo ja miellyttävä käyttää, olipa kyseessä sitten yksityisauto, työajoneuvo, pakettiauto tai kuorma-auto", sanooi Razvan Olosu, General Manager, Nokia Smart Traffic Products, Nokia Mobile Phones. "Uudenlaista ajattelutapaa edustava Nokia 810 -autopuhelin tarjoaa monipuoliset toiminnot ja mahdollistaa sujuvan puheviestinnän ja tiedonsiirron ajoneuvoissa."

Nokia 810 -autopuhelimen käyttömukavuutta kuvastaa parhaiten laitteen erillinen näyttö, jonka kookkaat kirjasimet helpottavat ja nopeuttavat numeroiden ja viestien lukemista. Näyttö voidaan sijoittaa haluttuun kohtaan auton kojelaudalle ja siinä on automaattinen taustavalaistus, joka voidaan säätää erikseen päivä- ja yökäyttöä varten.

Nokia 810 -autopuhelimen ominaisuuksiin kuuluu myös muisti, jossa kaksi eri ihmistä voi käyttää puhelimeen tallennettuja tietojaan ja asetuksiaan yhdellä SIM-kortilla. Muistin yksilöiminen on erityisen käytännöllistä esimerkiksi yritysautoissa, joita käyttää useampi henkilö. Puhelinnumerot, äänivalinta ja henkilökohtaiset asetukset kuten soittoäänet, voidaan tallentaa kahteen erilliseen muistiin ja niiden aktivointi on helppoa.

Langattoman Bluetooth-teknologian tai RS 232 -tiedonsiirtokaapelin välityksellä Nokia 810 -autopuhelin voidaan liittää yhteensopiviin oheislaitteisiin, kuten yhteensopivaan kannettavaan tietokoneeseen tai nopeita datayhteyksiä (HSCSD, GPRS) käyttävään ajoneuvon ajotietokoneeseen. Tälloin Nokia 810 -autopuhelinta voidaan käyttää tietoliikennemodeemina tai AT-komentojen avulla käytettävissä kuljetusten hallintasovelluksissa.

Lisätietoja:
Nokia Mobile Phones
Puh: 07180 45667
Sähköposti: nokia.mobile.phones@nokia.com

www.nokia.com
www.nokia.fi

*Lait ja säädökset puhelimen käytöstä ajoneuvoissa vaihtelevat maakohtaisesti.