F.L.Smidth vinder projekt til slaggeformaling i Florida, USA

Civil & Marine Inc, USA, som ejes af den britiske koncern, Civil & Marine (Holdings) Ltd., har placeret en ordre hos FLS-koncernselskabet F.L.Smidth A/S på et helt nyt anlæg til slaggeformaling i Port Canaveral, Florida, USA.

Ordren, der har en samlet værdi på mere end 31 mio. US-dollar svarende til ca. 205 mio. kr., skal afvikles på turnkey-vilkår af F.L.Smidth Inc. i USA.

Maskiner og udstyr leveres i løbet af det næste halve år, og anlægget forventes klar til drift i september 2004. Anlægget har en produktionskapacitet på 83 tons formalet slagge i timen og er forudset for senere udbygning til op mod 110 tons i timen.

Kontrakten med kunden omfatter leverancer af udstyr, ingeniørarbejde, opstartsassistance og reservedele samt opførelse af bygninger og montage af udstyret.

F.L.Smidth skal i henhold til kontrakten levere en kuglemølle af typen UMS 50 x 15,5 m, som er forsynet med et nyudviklet LGD sidedrev fra F.L.Smidth-gruppeselskabet MAAG Gear AG. F.L.Smidth skal endvidere levere en højeffektiv separator af typen O-Sepa, en flash-tørrer og diverse hjælpeudstyr, medens F.L.Smidth Materials Handling A/S står for to lagersiloer på hver 5000 tons samt læsseanlæg til lastbiler. Kontrakten omfatter yderligere en servicebygning, kontorer samt kontrolrum.

Projektet har været under forberedelse i otte måneder i tæt samarbejde med Civil & Marine. Samtidig med underskrivelsen af kontrakten nærmer konstruktionsarbejdet sig sin afslutning.

Ordren blev opnået i stærk konkurrence og bestyrker således mange års godt samarbejde mellem F.L.Smidth og Civil & Marine.

Ordren har ingen indflydelse på FLS Industries A/S' resultatforventninger for 2003.

FLS Industries A/S
Koncerninformationsafd.