Viaero Wireless on valinnut Nokian GSM-verkon

Amerikkalainen matkapuhelinoperaattori Viaero Wireless kehittää GSM/GPRS/EDGE-palvelujen tarjontaa matkapuhelinasiakkailleen Coloradossa ja Nebraskassa. Viaero Wireless on valinnut Nokian GSM-ratkaisun, joka korvaa alueiden nykyisen CDMA-verkon. Nokia on GSM-ratkaisun ainoa toimittaja. Toimitukset ovat jo alkaneet ja verkko otetaan käyttöön lokakuussa 2003.

Sopimuksen mukaan Nokia toimittaa Viaero Wirelessille kokonaisratkaisun, johon kuuluvat GSM- ja GPRS-runkoverkot, EDGE-valmiuksinen radioverkko ja Nokia NetAct (TM)-verkonhallintaratkaisu. Nokia toimittaa myös verkonhallinta-, käyttöönotto- ja optimointipalvelut.

GSM-teknologia on laajin käytössä oleva digitaalinen matkapuhelinverkkoteknologia maailmassa ja se tarjoaa kattavimmat verkkovierailumahdollisuudet käyttäjilleen. GPRS on ihanteellinen ratkaisu mm. Push-to Talk ja uusiin langattomiin datapalveluihin. Viaero Wireless aloittaa välittömästi digitaalisten palvelujen kuten soittajantunnistus-, ääniviesti-, tekstiviesti- ja internetpalvelujen tarjoamisen asiakkailleen.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjäystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matkapuhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten joka-päiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks