Telenor-uken 1. - 6. september

"Gjennom et slikt ukearrangement ønsker Telenor å åpne for dialog og kontakt med kunder, organisasjoner, leverandører og myndigheter. Vi ønsker på denne måten å vise at Telenor har evne til forenkling og nyskaping både når det gjelder teknologi, tjenester og løsninger for dermed å kunne være en medspiller i utviklingen av norsk nærings- og samfunnsliv. Telenor-uken gir også en unik mulighet til å gi medarbeidere en ytterligere motivasjon og spore til å gjøre en god jobb for å videreutvikle Telenor til beste for våre kunder," sier Morten Karlsen Sørby, konserndirektør Telenor Norge.

Telenors ønske om dialog og møte med kunder kommer blant annet til uttrykk gjennom arrangementet Åpen dag på Fornebu lørdag 6. september. Her blir publikum invitert til å komme i direkte kontakt med både kundeservice og Telehuset og bli bedre kjent med Telenors produkter og løsninger. Det vil også bli anledning til noen gode kjøp til gunstige priser. Samtidig arrangeres seminar om nettvett i samarbeid med Redd Barna, og det blir en rekke underholdningstilbud inkludert gratiskonsert med Ralph Myerz & The Jack Herren Band og The Monroes.

Gjennom uken blir det arrangert en rekke seminarer for både toppledere, fagfolk, leverandører og ansatte med deltakelse fra norsk og internasjonalt nærings- og organisasjonsliv og politikk. Det vil bli delt ut både kulturpris og forskningspris og bli lagt fram flere ferske rapporter og undersøkelser for å belyse forskjellige områder innen både konkurranseevne, innovasjon og skolepolitikk. Et spesielt skoleprosjekt vil gå gjennom hele uken der niendeklasser fra Bærum og Kristiansand får mulighet til å utprøve nye teknologier i undervisning, prosjektarbeid og elektronisk fjernsamarbeid.

Telenor-uken blir også markert flere steder i landet med seminarer og arrangementer i både Tromsø, Trondheim, Bergen, Stavanger og Kristiansand med lokalt tilsnitt beregnet på kunder og ansatte i den enkelte region.

De ansatte i over hele landet er også en viktig målgruppe for Telenor-uken. Blant annet vil det bli arrangert fagseminarer, møter med ledelsen og utdeling av "Såkornprisen" for beste forretningside. I Oslo avvikles en stor seilregatta der det også er lagt inn en konkurranse mellom Telenor og Tele2. Telenors sykkelaksjon blir avsluttet i løpet av uken.

Til red:
Hele ukeprogrammet inkludert de regionale arrangementene finnes på Internett: http://www.telenor.no/telenoruken/

Pressesenter
Et pressesenter er tilgjengelig på Fornebu hver dag fra kl 0800 (lørdag fra kl 1400), med arbeidsplasser og lette forfriskninger.

Ytterligere informasjon:
Pressetalsmann Dag Melgaard, tlf.: 901 92 000.