SPONDA JA E.ON FINLAND SOPIMUKSEEN SÄHKÖN TOIMITTAMISESTA

Kiinteistösijoitusyhtiö Sponda Oyj ja energiayhtiö E.ON Finland Oyj (entinen Espoon Sähkö Oyj) ovat solmineet  ns. kokonaispalvelusopimuksen sähkönhankinnasta vuoden 2003 marraskuusta alkaen. Sopimus   on ensimmäinen laatuaan Suomessa.  Kokonaispalvelusopimuksessa  saadaan sähkökaupan riskit paremmin hallintaan ja etuina  ovat mm. kokonaislaskutuspalvelu ja vakaa hintataso. Spondan lähes 90 kiinteistön asiakkaat voivat maksaa sähköenergian ja sähkön siirtopalvelun yhdellä laskulla. Asiakkaat ovat suoraan sopimussuhteessa energian toimittajaan ja pystyvät  ennakoimaan kustannuksensa, sillä sähköenergian lopullinen hinta on tiedossa ennen toimitusjakson alkamista.

E.ON Finland toimii Spondan asiakkaiden ja kiinteistöjen puolesta sähkömeklarina ja seuraa sähkömarkkinoiden ja markkinahinnan muutoksia. Kun sähkö ostetaan yhteisostona, saadaan yksittäisistä kohteista koottua merkittävä kokonaismäärä. Sähkönhankintapalvelussa E.ON Finlandin tradingin asiantuntijat hoitavat sähkönhankintaa yhdessä Spondan kanssa sovitulla tavalla. Sähköhankintapalvelu mahdollistaa sähkökaupan riskien paremman hallinnan sekä vakaamman   hintatason. E.ON Finlandin asiantuntijat hankkivat sähköä pohjoismaisesta sähköpörssistä Nordpoolista  hyödyntäen sähkön hintavaihtelua: sähkö ostetaan useassa erässä mahdollisimman edulliseen aikaan ja hintaan.

Sponda Oyj  on Helsingin Pörssin suurin kiinteistösijoitusyhtiö. Sponda  omistaa ja vuokraa  korkealuokkaisia  toimisto-, liike- ja logistiikkakiinteistöjä pääkaupunkiseudun parhailla liikepaikoilla. Sponda pyrkii keskittämään omistustaan suuriin kokonaisuuksiin. Spondan kiinteistöpääoman markkina-arvo on 1,2 mrd. euroa ja vuokrattava pinta-ala on noin 808 000 m2.

E.ON Finland Oyj  on Suomen neljänneksi suurin energiayhtiö, joka on noteerattu Helsingin Pörssissä vuodesta 1994 lähtien. E.ON Finland -konserniin kuuluvat E.ON Finland Oyj ja Joensuun Energia Oy. Konsernin liikevaihto vuonna 2002 oli 233 milj.euroa.

Sponda Oyj                               E.ON Finland Oyj

Lisätietoja:
Kiinteistöjohtaja Veikko Majava,  Sponda Oyj, puh. 09- 680 581
kiinteistöpäällikkö Mika Valtonen, Sponda Oyj, puh. 09-680 58209
Sähköliiketoiminnan johtaja Erkki Ala-Risku , E.ON Finland Oyj, puh. 020 520 5500
Myyntipäällikkö Juha Ruotanen, E.ON Finland Oyj,  puh. 020 520 5549