Metso Minerals uudistaa organisaationsa parantaakseen kannattavuuttaan ja tehostaakseen asiakaspalveluaan

Metso Minerals uudistaa organisaationsa. Järjestelyn tavoitteena on parantaa toiminnan kannattavuutta, tehokkuutta ja joustavuutta. Uusi toimintamalli vie liiketoimintalinjoja lähemmäksi asiakasta ja selkeyttää liiketoimintalinjojen ja myyntialueiden tehtävänjakoa. Tällä nopeutetaan reagointia markkinoiden muuttuviin vaatimuksiin. Samalla pyritään tehostamaan asiakaspalvelua Metso Future Care -liiketoimintakonseptin mukaisesti. Uusi organisaatio astuu voimaan 15. syyskuuta, 2003.
Metso Mineralsin uuden organisaation ytimen muodostavat kuusi liiketoimintalinjaa:
  • Murskaus ja seulonta, mukaan lukien näihin tuotteisiin liittyvät vara- ja kulutusosat. Liiketoimintalinjan toimitusjohtajaksi on nimitetty Jouni Salo.
  • Mineraalien käsittely toimitusjohtajanaan Andrew Benko.
  • Kulutussuojat ja kuljetinhihnat -liiketoimintalinjaa johtaa Bengt Dehlén 1.12. saakka, jolloin hän siirtyy eläkkeelle. Hänen seuraajakseen on nimitetty Anders Thulin.
  • Tiivistys- ja päällystys toimitusjohtajanaan Ronald Kok.
  • Kierrätys toimitusjohtajanaan Gérard Guerrier.
  • Poraus toimitusjohtajanaan Gérard Guerrier.
Metso Mineralsin johtoryhmän muodostavat Metso Mineralsin toimitusjohtaja Bertel Langenskiöld, talousjohtaja Juha Seppälä sekä liiketoimintalinjojen toimitusjohtajat.

Metso-konserni on prosessiteollisuuden koneiden ja järjestelmien sekä huolto- ja asiantuntijapalvelujen maailmanlaajuinen toimittaja. Konsernin ydinliiketoimintoja ovat kuitu- ja paperiteknologia (Metso Paper), kiven ja mineraalien käsittely (Metso Minerals) sekä automaatio- ja säätöteknologia (Metso Automation). Vuonna 2002 Metso-konsernin liikevaihto oli 4,7 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 28 500. Metson osakkeet noteerataan Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.