Ny revisor, nye fullmakter og ny ansatteemisjon

Valg av ny revisor
Det ble avholdt møte i Sparebanken Midt-Norges Forstanderskap 4. september 2003, vedr.valg av ny revisor.
I samsvar med styrets innstilling ble Deloitte & Touche valgt til ansvarlig revisor for Sparebanken Midt-Norge fra og med 2003.

Endring i tidligere avgitte fullmakt til utstedelse av fondsobligasjoner
Det ble avholdt møte i Sparebanken Midt-Norges Forstanderskap 4. september 2003, sak til vedtak: Endring i tidligere avgitte fullmakt til utstedelse av fondsobligasjoner.

Forstanderskapet og bankens styre i fellesmøte fattet følgende vedtak:

Forstanderskapet og styret viser til vedtak i fellesmøte 12. mars 2003. Forstanderskapet og styret vedtar å endre fullmakten til å utstede fondsobligasjoner slik at styret gis fullmakt til å beslutte å utstede fondsobligasjoner i forbindelse med innhenting av inntil USD 75 mill eller tilsvarende i norske kroner i ansvarlig kapital. Styret kan delegere denne fullmakten til administrasjonen.

Styrets fullmakt til å beslutte opptak av inntil NOK 600 mill eller tilsvarende beløp i valuta i tidsbegrenset eller evigvarende ansvarlig lån opprettholdes uforandret.
Administrasjonen gis fullmakt til å godkjenne lånevilkårene.

------------------

Ansatteemisjon
Styret vedtar at det gjennomføres salg av egne grunnfondsbevis og/eller en ny rettet emisjon mot bankens ansatte. Selve emisjonen har en ramme på inntil 101.372 grunnfondsbevis. I tillegg kommer salg av bankens egne bevis. Hver ansatt har rett til å tegne inntil 1500 bevis. Medlemmer av konsernledelsen har rett til å tegne inntil 5000 bevis.

Tegningskursen fremkommer som en volumveid snittkurs på Oslo Børs i tidsrommet 8. september til og med 12. september 2003 med en rabatt på 20 %.
Tegningsperioden vil være fra 15. september 2003 til og med 22. september 2003.

Oppgjøret vil bli foretatt ved trekk på konto ca. 15. oktober 2003, og grunnfondsbevisene vil bli registrert i Verdipapirsentralen ca. 1. november 2003. Rabatt ved tegning av grunnfondsbevis ut over gjeldende skattefri del på kr. 1.500,- beskattes som lønnsinntekt. For de som kjøper 500 eller flere grunnfondsbevis innføres en bindingstid på 12 mndr for grunnfondsbevisene som inngår i denne emisjonen.